Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei IVF-mammaer *venter nr.2og3* og dere andre

Hvordan er formen nå etter over den 9. uken. Begynner magen å synes? Når får man se hjertelyden på UL. Gyn min sa at man trenger ikke å vente med å kunne være sikkert til 12. uke for det er gammeldags (før UL tid). Etter uke 9 er den største faren er over. Begynner dere å kunne slappe av og tro på at det går bra?

Setter pris på svar og annet info.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei :)

Jeg er 9+2 i dag, og formen er så som så.. Har vært plaget med kvalme så og si hele tiden siden jeg var 5+9. For å klage litt er det helt pyton, jeg har ikke noe matlyst, men må likevel spise ofte for å holde kvalmen i sjakk. Jeg klarer ikke drikke, selv om jeg er kjempetørst, for det blir for mye "fyll" i magen, og må kaste opp. I tilegg har bekkenet allerede begynt å krangle, og det kan være direkte vondt å gå. Likevel er det ingenting i forhold til kvalmen, for i bekkenet er det "bare" litt smerte, og det kan jeg tåle.

På den positive siden er det jo bare fantastisk å vente to stk. Det er så spennende å tenke på at det er 20 fingre, og 20 tær der inne, og TO hjerter som slår. Så dem på ultralyd på fredag, 8+6, og sjansen for abort er vel redusert til 3 prosent eller noe sånt. Jeg tenker faktisk ikke noe på det. Er vel mer nervøs for evt. for tidlig fødsel og sånt, men de aller fleste tvillingsvangerskap går jo bra, for man får jo så god oppfølging!

Er enig i at 3-månedersregelen (12 uker), er litt gammeldags, men skjønner de som ikke ønsker å si det så tidlig. Min tanke om det, er at de jeg forteller det til, er folk som er så nære, at de også ville fått greie på en evt. abort.

Magen synes ikke, men jeg har en ganske stor en fra før *hehe*. Men jeg kjenner at den er hardere enn vanlig.

Når skal du på UL igjen da, andy69? I uke 6 bør du iallefall se hjertene slå :) Kjenner du noe til dem?

Skrevet

Hei og takk for svaret, er så morsomt å høre fra andre. Det hjelper å fokusere på noe annet enn blødninger og kramper. Herlig beskrevet med 20 fingrer og tær og hjerter…, fikk nesten til å gråte. Er litt hormonell og følsom for tiden. Jeg fikk kraftige kramper på fredag kveld og det var rødt/rosa på papiret etter do besøk to ganger. Hadde kramper hele natta og kom litt blod i slutten av do besøket på morgen. Siden ingen ting. Jeg ble jo vettskremt og møtte opp hos gyn i dag tidlig. Tok UL og så at plommesekkene vokste siden sist (1.des 4+6). Kunne også se at det var noe inne i sekkene, men kunne ikke si noe sikkert. Hun mente at dette går helt greit for det ville være mye mye mer blod ved abort. Så nå er jeg bittelitt roligere.

Jeg har ikke hatt noe kraftige symptomer. Stikking i magen, altfor god appetitt og litt kvalmhet og tretthet. Tenkte at det var naturlig siden jeg går på så mye hormonpiller. De siste dagene ble jeg mer og mer kvalm og fikk vondt i bekkenet når jeg sitter lenge. Hadde uhyggelig bekkenløsning sist jeg var gravid (18 år siden). Jo og brystene har blitt ømme. Men jeg sier velkommen til alt med symptomer (selv om jeg kan være litt gretten pga tretthet og kvalme) Neste UL er 15 des (6+6) og da bør vi se mer.

Mine svigerforeldre har ikke barnebarn fra før av, så jeg har lyst å si det julaften ell kjøpe to kopper med bestefar/bestmor skrift på. Kan henne det er for tidlig (8+2 julaften)??? Resten av verden skal få vite etter nyttår da er jeg i 11. uka, tenker jeg. Det blir nok en bombe, 41 år med to voksne barn venter tvillinger hehe. Gleder meg

Håper kvalmen gir seg så du får kost deg med maten.

Skrevet

Gratulerer og kos deg. jeg misunner deg litt ,hadde ønsket at det var meg.Men slik ble det ikke. Ønsker deg all lykke med de søte små. Klem :-)

Skrevet

Hei Andy69 :)

Kjempeflott at alt ser ut til å gå bra da!!! Symptomene mine kommer og går også, så tror det er ganske normalt. Snakka akkurat med gyn nå, og jeg måtte bare komme inn til sjekk om jeg følte for det. Men han anbefalte å vente til 14 des da jeg også er 6+6, slik at jeg slipper enda mer uvisshet! Tøffe, laaange dager dette ja.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...