Gå til innhold

Hva gjorde dere/aktivisere babyen din i alder 1-2 mnd?.. føler meg som en dårlig mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere/aktivisere babyen med om dagen?

Jeg føler att han ligger mye, kanskje litt for mye..?

Han får sitt stell, får kos, mat men føler ikke han blir aktivisert/stimulisert nok.

Jeg har han oppe å koser men da tenker han mat, mat maat stakkars og han er mett. Har prøvd å lagt til han men da vegrer han unna, event gulper opp igjen.

Har prøvd vippestol men ikke så mye om gangen.

Og når jeg har han på fanget så har jeg liksom ikke funnet ut en 'fortrolig' stilling hvor han ligger/sitter godt nok .. :S

Har en grind som han ligger i- som han kan ligge å titte rndt og armer og bein går i hytt å gevær.. men skriker ikke.

Hvis han skriker så tas han opp osv..

nei.........

Føler meg maks som en dårlig mor om dagen..

litt tips og triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er begrensa hvor mye de trenger å aktiviseres når de er 1-2 måneder:) De MÅ ikke mates eller underholdes hvert sekund. Er de komfortable med å ligge og gurgle eller veive for seg selv så er jo det bare fint. Bare du er bevisst på å snakke til ham og kose med ham innimellom og når han signaliserer at han vil det så er det bra nok:)

Skrevet

Jeg pleier å ta jenten min på 10 uker og legger henne på lårene mine og støtter føttene mine opp enten på sofaen eller på stuebordet slik at jeg får henne halvliggende med ansiktet mot meg. Da "prater" vi og ler og smiler til hverandre en liten stund. Tar opp litt leker også av og til, men det er ennå ikke noe interessant med leker enten de lager lyd eller er myke å ta på... det kommer vel sikkert med tiden...

Ellers er det lite som funker her i huset. Gymmatten er ikke noe stas å ligge på, og å ligge på magen er kriiiiiise! Da blir det myye skriking og herjing med armene... :(

Vi får håpe aktiviseringen så vel som nesten alt annet blir enklere etterhvert....

Skrevet

Tror du gjør det helt fint.. :)

Jeg tror ikke vi gjorde noe spes for aktivisering på den alderen. Vi hadde noen ting han kunne se på med sterke farger.. (en bok fra fischerprice) Hadde han litt på magen. Men da bare 5min om gangen her og der gjennom dagen. Mye kos, sang litt, fortalte rim og regler.. De liker vel at ting rimer og har rytme når de er så små om jeg husker rett.

Når de er så små så trenger man ikke å tenke så mye på aktivisering.. Holder ofte at de får studere mammas og pappas ansikt og stemme.

Skrevet

Jeg har tenkt masse på akkurat det samme, har en seks uker gammel sønn. Han liker å ligge og se på verden rundt seg, i en lekegrind hvor han ser på leker i babygymmen, eller på sofaen osv.. Jeg prater litt med ham, synger litt og smiler og koser - men han er ikke glad i å bli båret rundt og sånn, vil heller få se seg rundt. Jeg har bestemt meg for nå at jeg ikke skal stresse med det - så lenge han virker fornøyd med å ligge og se seg rundt, så får han gjøre det. Og så gir jeg ham selvsagt masse oppmerksomhet når det virker som han vil ha det. :-)

Skrevet

Jeg gjør et stort nummer ut av det å ligge på stellebordet. Bruker god tid der. Hun elsker å ligge å sprelle og være uten bleie. Da snakker vi med hverandre, og hun smiler. Koselig! Hun er 1 mnd.

Skrevet

Vi leker også mest på stellebordet, eneste situasjonen hvor hun er våken uten å hyle etter mat. Hun er 6 uker og mest interessert i ansikter og at folk snakker og synger med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...