Gå til innhold

Flere som har født store barn ( 5 kg + ) nylig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bare spør av ren nysgjerrighet her altså ;)

Jeg har akkurat fått en " liten " gutt ( 27. nov ) som veide 5140 g ved fødsel og var 54 cm lang.

Jeg hadde litt høyt SF-mål gjennom hele svangerskapet. Lå akkurat over det skraverte feltet hele veien. Ble fulgt opp mot slutten med ekstra UL og vekt estimeringer på sykehuset i tilfelle stor baby. Hadde UL i uke 18, den var helt normal, hadde 3D UL i uke 29, den viste et litt stort barn. Jordmoren anslo at han ville veie ca 4200-4300 g ved terminden 26. nov. På sykehuset i uke 38 ble han målt til å være litt over gjennomsnittet stort barn, hun mente at han ville veie rundt 3900 g ved termin. Hadde også UL dagen før termin og den viste 4 kg ca. På termindagen viste målingene fortsatt et barn på ca 4 kg.

Jeg endte da opp med en stor og sunn gutt på 5140 g og må jo le litt da... Synes det er ganske fantastisk å ta 1,2 kg feil på målingene ;)

Men det endte jo godt alt i alt :)

Andre her som koser seg med store og sunne bebiser???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Ja vi er fler ;o)))

Jeg fikk tidlig i november en gutt på 5kg og 56 lang;) (ble keisersnitt..)

Jeg hadde høyt sf mål selv under hele svangerskapet.

Ble sendt på glukosebelastning for jeg fikk skylden i att ungen ble stor(Tragisk igrunn for jeg spiste nesten ikke noe og var relativt sunn...)

Var på flere ul og ekstra oppfølging..

De annslo en bebiss på 5kg og jammen fikk de rettt;)

MEN gikk du overtiden?

Jeg gikk overtiden. 8 dager.. uten att de ville gjøre noe selv om de visre det var en stor en i magen min.

Men vi koser oss men må innrøme att det er litt tungt å bære på til tider og tyngre blir det ;o

Skrevet

Ja, det endte opp med keisersnitt her og ;) Men jeg gikk ikke særlig overtid. Jeg ble satt igang på termindato og han er født dagen etter termin. :)

Litt kjipt med ks og at man ikke skal løfte og bære så mye de første ukene... Særlig hvis lillemann ( eller skal vi si storegutt ) har luftsmerter og helst skal gå mes på armen store deler av dagen evnt natta. Man merker godt at det er 5 kg man bærer på og ikke 3 kg liksom ;)

Skal bli spennende å se hvor mye han veier på første kontroll. Jeg gir bare flaske med MME, så jeg tror han får i seg nok melk hvertfall ;)

Kos dere videre. De er jo så søte disse små prinsene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...