braveheart Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 hvordan er nettene deres?hvor mange timer sover babyen i strekk?hvor mange ganger mat på natta?sover hele tiden?hva spiser babyen?hvor mye sover den på dagen? har en liten venn som har begynt med å være så mye våken på natta.ligger å pludrer opp til en time-og han må vugges i søvn.han får pupp mange ganger.han virker ikke sulten,men jeg stapper puppen i han,for å få han til å sovne.holder på å bli gal.har et barn til på 4år,så må være i full vigør resten av dagen også.er helt forferdelig å gå rundt som en zombie...har sovet tilsammen kanskje 6timer på 4døgn...
snartskalviog Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Min er nesten 4.5 mnder gammel,og han får nå litt grøt på kvelden,men har før det også sovnet rundt klokka 22(ga opp å få han til å sove tidligere på kvelden for det ble kun korte lurer og mye styr)og da sover han som regel til klokka 04,får mat og sovner så igjen til rundt halv 7-7.Begynte med dette rundt 3 mnd. Enklete gir mme på kvelden visst det blir mye nattevåk og en har andre unger å ta seg av,jeg har bare en gutt på 9 år,så når han har tuslet til skolen så sover jeg når minsten har neste lur. På dagtid blir det som regel bare små lurer på 30 min,kanskje 1 time om jeg triller vogn,men ofte da våkner han etter 30 min og nekter pent å ligge der lenger.Håper når han blir større at han kan ha lengre lurer på dagtid,men så lenge han sover relativt bra på natta så klager jeg ikke.
Mamma's Magic Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har en datter på litt over 4 mnd. Hun har hatt kolikk, og har skreket hele natten tidligere, så alt er jo mye bedre enn det var for f.eks en måned siden, men hun sovner nå tidligst klokken 23 (ved puppen, alt annet er helt uaktuelt), ofte blir det både midnatt, 1 og 2, med MYE gråt. Vi går fremdeles til kiropraktor en gang i uken, og baby har stadig små låsninger, men mye mindre enn før, og vi aner ikke om det er disse som får henne til å gråte, eller om det er andre ting. Men vanligvis sovner hun ca 23.30, og sover til 08, noe som er veldig deilig. Men i natt var det skrik og hyl frem til 01, sov til 3 våkna 5 (megagulp i senga VÅR, festlig...), 7 og 8. Ikke er hun spesielt interessert i puppen om dagen heller, drikker noen slurker og hyyler, tar litt mer og hyler igjen osv. Vi gir litt grøt og fruktpuré, men hun tar ikke flaske. Om dagen sover hun ca tre små lurer på en halvtime hver, kl 10, 14 og 17, sånn ca. Har prøvd å holde henne våken fra 16, men det funka dårlig. Jeg synes ALLE andre med barn på samme alder legger dem rett i senga og har fri fra sånn ca kl 19, så jeg synes nesten det er godt å se at ikke alle har det sånn. Hos oss er det fremdeles et svare strev, baby fra man står opp og til man legger seg. Ikke meninga å høres negativ ut, men jeg må bare si at jeg er utrolig sliten, og lurer på når lille skal begynne å sove!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 her er lillegutt snart 4mnd.han får siste måltid rundt 19-19.30. så legges han for natten. han våkner alt fra 22 og utover å etter dette spiser han hver 3time frem til det er morning i 7-8 tiden. så spiser han hver 3 time på dagen. første lur er i 10-11 tiden å da kan han sove opp til 3 timer. så har han en lur i 16-17 tiden å han sover da alt fra noen minutter til opp mot 1 time.
Noregsgard Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Min gutt er 3,5 mnd og han legger seg mellom 7-8 hver kveld. Skal ha mat igjen halv 12. Sovner igjen og skal ha mat rundt halv 3. Så begynner dagen hans kl 5. Er glad vi får kveldene for oss selv til å slappe av litt, men han kunne godt startet dagen noen timer senere
fiskelisken Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Min gutt på 4 mnd legger seg ca. 18.30. Sover da til 22.00 og etter det så er det mat hver 3. time. For ca en mnd siden så sov han bra om natten. Våknet ikke for mat før 03.00 og så igjen 06.00. Da kom han opp i sengen og sov videre til 08.30. ....noe han gjør fortsatt Om dagen får han mat når han har lyst på. Alt ifra hver time til hver 3.time. Han har smakt litt grøt og grønnsakspurre men dette er ikke noe fast vi har begynt med. Akkurat nå syntes han puppen er best Han tar flaske litt innimellom.
Nicoline3 Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt....holder på å bli gal snart!!! Legger han uten problem rundt kl 19 hver kveld (må ha kosepupp i senga, ellers blir det vræl) og sover da til et sted mellom 22.30 og 00.30, får kun pupp hvis kl er rundt 00.00, ellers har jeg begynt å la han gråte for å se om jeg kan tvinge han tilbake til det gamle mønsteret. (02.00 og 05.00) så vil han gjerne ha pupp igjen ca annenhver time, av og til hver time....før han faktisk mener det er morgen rundt kl 05.00....SLIIIIIITEN!!! Begynte med grøt for litt over to uker siden for å se om det kunne hjelpe,men uten synlige resultater. Har også så vidt begynt med grønsaksblanding og sviske purre, og han liker alt velig godt! (gaper fornøyd opp og blir sur hvis det går for sakte) Dagsoving går som følger; våken ca 5-5.30 sover igjen 7.30-8 i ca 1,5 til 2 timer,våken 2 timer igjen og så sover 1,5 til 2 timer, våken 2 timer igjen og sover ca 45 min (ikke senere enn kl 17.45, så er det natta kl 19.... Var på 4 mnd kontroll forrige uke og da sa hs at dette er helt vanlig med alle barn rundt 4 mnd..de skifter plutselig rytme og roter veldig. Hs mente det var et ledd i utvikling av hjernen som har fått så mye å fordøye iløpet av dagen at de ikke finner roen om natta...DET GÅR OVER AV SEG SELV fikk jeg beskjed om...men ikke når!! Har også en 3 åring som krever sitt, så jeg også ønsker meg en hel natts søvn snart (gjerne før jul) Lykke til til oss alle, og måtte søvnen snart komme!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå