Gå til innhold

Overtid farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg kommet til min første dag over termin - jippi....noen som hørte ironien ;)?

Men overtid er jo egentlig ikke før om hele 2 uker har jeg forstått. Er rimelig redd for å komme dithen at fødselen må igangsettes, og at hele greia deretter kan ta lang tid også. Har jo hørt mye om at det er vel så farlig å føde på overtid som å føde noen uker før termin :/

Er det noen som har erfaringer med dette?(samme om det er hyggelige eller skremmende erfaringer - kom med dem!).

OG - er det noen her inne som har bikket over 14 dagers-kneika med nr 2 når nr 1 har kommet litt før termin??? Jeg fikk første 9 dager før...burde ikke snuppe nr 2 være rett rundt hjørnet da tro? Lever i trua ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått over tida 2 ganger, og fått friske, fine babyer som slett ikke har vært overtidige. Gikk 17 dager over med nr 3 og 5 dager over med nr5. Men satser på at du føder om ikke mange dagene:) Lykke til!!

Skrevet

Godt vi er fler som venter :)

Det er vel forskjellig fra sykehus til sykehus - men på Lillehammer sykehus setter de i gang fødsel senest 11 dager over termin. Også kan det jo ta litt tid før kroppen vil føde da.

Aner ikke om det har noen sammenheng med nr 1 og 2 jeg, siden dette er min første, men vil tro at det ikke har noe å si. Kommer vel an på hvor gode de har vært til å beregne termin de to gangene :)

Skrevet

mamma gikk 1,3 og 5 dager over termin i den rekke følgen på oss tre søstrene.. jeg som kom 5 dager etter måtte tas med haste keisersnitt, siden jeg hadde dårlig forterlyd... veldig redd for å skulle gå over selv som mamma siden det nesten gikk galt med meg selv...

men er vel gravide hormoner og tanker som spiller enn et puss!

men mamma gikk mer over etter hver unge da så er jo helt mulig...

masse lykketil og håper du slipper å gå innmari lenge over tida:)

Skrevet

Her i Molde får man overtidstime ca én uke etter termin, og jeg er jo så "heldig" å ha termin på en søndag, så da kommer jm til å bestille time på sykehuset til meg på mandagen :P Er alt bra med mor og barn da så blir man bare sendt hjem for å ruge videre har jeg forstått :/ Så kommer man inn igjen den datoen de har satt for OVERTID - og det er da 14 dager over termindato her :( Gulp! Tenk om det tar et par dager å få kroppen klar og så et døgn for å få født!!! Rekker ikke ut til julefeiringen heller, jeg, da....Min overtidsdato er 19.12., også en søndag...blir vel satt igang mandag 20.12. da :(

Mrs. worst-case-scenario - that's me! ;)

Skrevet

Du får kjøre på med litt heftig modningsakupunktur;) -eller bare slappe av og stole på naturen..hehe

Skrevet

Jeg er også én dag over termin.

Det er visst ingen risiko før det nærmer seg et par uker over, men det oppleves jo stressende likevel.

Forrige fødsel gikk jeg nesten to uker over, og da hadde ungen svelget forurenset forstervann (med bek i) og hadde derfor fuktige lunger og infeksjon. Vi måtte være på sykehuset i ni dager, fordi hun skulle få intravenøst antibiotika. Hun hadde også gulsott og var stor og med veldig tørr hud. Fordi vi hadde disse problemene forrige gang, har legen lovet meg at jeg skal slippe å gå så mye over denne gangen. Jeg skal på kontroll i morgen, men det hadde vært så deilig om ting kom i gang av seg selv i løpet av dagen. Så slipper jeg å gå på den hersens vekten igjen, også :)

Jeg har hatt endel maserier og ofte trodd at jeg var i gang, men så stopper det alltid opp igjen.

Skrevet

Legen min sa at selv etter 2 uker på overtid var det ikke valgfritt å få i gang fødselen=/ det svaret likte ikke jeg=/ Man måtte først gjennom en "modningstest", og viss man scorer 6 på testen er man moden nok og kan velge om man blir satt i gang, viss ikke var de veldig strenge med å sette i gang, pga større sjans for komplikasjoner! (spesielt førstegangsfødende)

Dette er i Bergen. Jeg blir urolig men prøver å stresse ned, sitter jo bare her og venter med tårer og vann i hele kroppen. Syns det er slitsomt at jeg plutselig føler meg så veldig nedfor. Men det er kanskje vanlig på overtid?

-4 i dag!

Herlighet så heldig de som føder før termin, kan ikke få sagt hvor misunnelig jeg er... men unner ingen å gå på overtid altså =) Vi på overtid har sikret barn til jul, det er jo en trøst!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg kommer til å be om å bli satt igang dersom jeg skulle gå mye over denne gangen. Forrige gang gikk jeg over 11 dager. Babyen hadde da svelget bek og hadde også fått navlesnor i klem. Det gikk bra, men var ganske dramatisk da han kom ut.

Dette kan jo så klart skje også før termin, men jeg ser ingen fordeler med å gå over termin, det øker jo bare risikoen for at noe kan skje med babyen! Hører at fødselen kan bli mye tøffere ved å bli satt i gang, men jeg vil heller det enn å risikere at det skjer noe med babyen der inne på overtid.

Så får vi se hvor strenger de er på sykehuset jeg hører til...

Skrevet

Hvor vanlig er det å få navlesnoren i klem? eller rundt halsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...