Gå til innhold

Spørsmål om el-tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd på nr to i 1/2 år uten å lykkes har jeg nå begynt å teste for el. Så vidt jeg veit har jeg fulgt bruksanvisningen og startet testingen på riktig dag. I dag har jeg tatt 4. test og hittils har alle tester vært positive! Jeg bruker Quick response tester der teststreken skal være lik eller kraftigere på farge enn kontrollstreken. Det har den vært for meg i 4 dager på rad! Er det vanlig? Når er egentlig el da? Er den fortsatt om 24-48 timer?

Håper noen med erfaring kan hjelpe meg. Er litt fovirret! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, fire dager var lenge. Kan være du har overlappende LH-bølger, dvs at egget ikke slipper og så sender kroppen en ny LH stigning for å "prøve på nytt". Se forøvrig http://pernille.info/faq_egglosningstest.htm. Tror jeg hadde prøvd et annet merke også jeg, og sett om dette var et problem i mer enn en syklus.

Ikke alltid så lett å forstå seg på denna kroppen. Håper spiren sitter snart! :-)

Skrevet

Er streken like sterk eller sterkere?? Jeg fikk noe jeg trodde var positivt resultat 5uker i strekk..(synes de så like sterke ut) Men så ble de plutselig svakere før den plutselig ble knallsterk.. Da var jeg ikke i tvil i det hele tatt.. Nå har sikkert du mer normale sykluser enn meg, men ville bare dele min erfaring med deg:) Masse lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar Tuddeli! Det var masse nyttig info på linken du sendte. Jeg tror jeg tar en g-test i morgen tidlig for å være sikker før jeg drar ut og kjøper et annet merke el-tester.

Lykke til til deg også!

Skrevet

Hehe, ja det skulle tatt seg ut med en positiv g-test :-D El i disse dager jeg også. Får håpe spiren sitter hos oss begge :)

Skrevet

Strekene har vært sterkere enn kontrollstreken hver dag. Blir spennende å teste igjen i kveld. Synes det hele er litt forvirrende. Men heldigvis er mannen min hjemme denne uka, så da er det bare å legge inn aksjer hver dag så lenge testene sier at det er muligheter! ;)

Tror strengt tatt ikke at jeg er gravid nå siden jeg hadde mensen for en uke siden. Men det trodde jeg at jeg hadde når jeg var gravid med datteren min også... Jeg får ta en g-test i morgen for sikkerhets skyld!

Takk for svar!

Skrevet

Hei håper det går bra at jeg bruker denne tråden isteden for å starte en ny, for jeg har nemlig et spm om el-tester ;) Dere som har brukt dem, er dere ikke i tvil når det kommer en positiv test? Tredje dagen jeg tester nå, dag 1 var streken svakere, dag 2 i går var den litt sterkere men jeg tolket den fortsatt som negativ, dag 3 nemlig i dag så ser den nesten like sterk ut som kontrollstreken, men fortsatt kanskje littegrann svakere.. det jeg lurer på er, når dere fikk positiv var den så sterk da at dere ikke var i tvil i det hele tatt? Kanskje betyr mine streker bare at el ikke er så lenge til.. usikker. I går hadde jeg litt typiske el-smerter også. men er litt tidig i forhold til syklusen min, men så er det første gang jeg tester etter el også! Ble langt dette, takk hvis noen gidder lese alt :P

Skrevet

Hei :-)

Har hatt samme "problem" at jeg har hatt "nesten" positive tester, så blitt negative...for så å bli "nesten" positiv i gjen. På det jeg har lest virker det som at noen får et kjempetydelig resultat, mens andre har jeg sett har sagt at streken ikke ble sterkere enn kontrollstreken. Og da hadde de tempet i tillegg, slik at de viste at el hadde vært. Ble aldrig helt klok selv på de strimlene så orker ikke bruke de lengre :-p

Vet ikke helt om svaret mitt hjalp så mye da :-p hehe

Skrevet

Ok takk for svar :) Får bare vente og se da, tok en test i dag også og den er fortsatt litt svakere, så tenker den er negativ fortsatt. Venter i spenning på om det skal endre seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...