AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Lillegutt er nå 10,5 mnd gammel og våkner fremdeles innimellom om natten og skriker i 1-2 timer uten at vi får roet han.. Selv om han er avvent pupp om natten hender det han får en sup, uten at det hjelper noe særlig heller.. Han våkner ikke hver natt så det er ikke puppen han er ute etter heller.. Han kom til verden i hui og hast ved et haste-keisersnitt og ble jo dratt ut, så lurer på om det kan være noe med nakke eller rygg som jo er litt i "tiden" å tenke på nå.. Noen som har erfaring med manuell terapi eller andre ting..?? Noe å prøve?
mamman til to gutter Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har vært hos manuellterapeut med begge mine gutter. Han eldste hadde typisk "bananfasong" når han lå på ryggen og lå alltid med hodet til en side. Han hadde låsninger i nakke og rygg som manuellterapeuten løste opp. Vi var hos han tre ganger og siste gang behandlet han ingenting, bare sjekket at alt var bra. Hos han yngste merket vi allerede når han var 3uker at han var skjev i hodet, selvom vi egentlig ikke hadde merket at han lå med hodet bare til en side. Vi var hos manuellterapeut med han også, men han hadde ingen låsninger. Selv med mye jobbing for at han skulle ha hodet mot begge sider, er han fortsatt skjev nå når han er 8mnd... Jeg vet om flere andre barn som har blitt behandlet også og alle har blitt bedre i etterkant. Min mening i forhold til manuellterapeuter er at så lenge man går til en manuellterapeut som har erfaring med barn ( http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85 ), så er det hvertfall ikke noe galt å gå til en undersøkelse. I beste fall får du samme beskjed som jeg gjorde med min yngste sønn, at alt er i orden, men da har du hvertfall sjekket det ut. I verste fall har han låsninger som må løses opp, men da er det jo mye bedre at han får løst de opp enn at han har masse ubehag til det går over av seg selv.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2010 Ja, sant. Takk for svar.
Fjerteberte Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Vesla her gikk til manuell terapeut som baby ( er 2 år nå) etter at vi hadde gått hos fysioterapeut i lang tid. Hun ville helst bare se og ha hodet til en side. Etter første behandling hos manuell terapeuten fikk vi fortalt at hun hadde kiss ( hadde ALDRI falt meg inn siden hun ikke hadde de klassiske symptomene....) og hadde låsninger i skulder, brystrygg og hofter. Den natta sov hun HELE natta for første gang siden hun ble født! Gjorde det ett par dager og så var hun tilbake i gammelt mønster med å våkne på natta. Neste behandling kom og han løste opp det som var igjen og etter det hadde vi fått ny baby =) På kontrollen i mnd tid viste det seg at han hadde fått opp alle låsninger. Da vesla ble født gikk det litt i underkant av 10 minutter fra vannet gikk til hun var ute, og det var grunnen til at hun også slet med låsninger. Fordi alt gikk fort, så rakk ikke ryggraden hennes å "knekke" seg på plass på veien ut.
Gulosten™ Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Ikke manuell, men har vært hos kiropraktor og har vært strålende fornøyd.
Rødhette <309+<312 Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Mini gikk et par ganger til fysioterapaut når han var 2mnd, fordi han var skev i bakhodet og la bare til ene siden. Han sov godt om natten, men dagsøvnen slet vi med. Han hylskrek hver gang han våknet om dagen, våknet alltid etter 30min, og måtte vugges i søvn igjen. Fysioterapauten trodde ikke han hadde noen låsninger siden har var så rolig og sov hele natten (fra 6 uker) men etter jeg leste litt om låsninger i nakken på barn, prøvde vi manuellterapaut til mini, det viste seg at han hadde låsninger i nakke, hofte og bekken. og etter fire ganger var han friskmeldt. Etter dette sov han mye bedre på dagen, kunne sove tre timer i strekk plutselig, noe han aldri hadde gjort før på dagen. Og han klarte å ligge i mageleie og snudde hodet begge veier. Mini ble tatt med vakuum når han ble født, og fødselen tok veldig lang tid, det er nok grunnen til at han fikk låsninger. jeg ville fått en manuellterapaut til å se på barnet ditt, det er gratis, og da får man sett om det er låsninger som plager han. Lykke til, håper det ordner seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå