snart trebarnsmor? Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Legen min har sendt rekvisisjon til sykehuset slik at jeg skal få tidlig UL, pga usikkerhet hvor langt jeg har kommet, få symptom og blødninger. Dette er vel innvendig ul sikkert? Er det omtrent som vanlig GU? vondt?
√v^√v^√♥ Jente 08 Spire 11 Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Det pleier å være innvendig frem til man er 13 uker. Gjør ikke vondt.
White*Angel Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Det er nok innvendig ul du skal ha ja, og det gjør ikke vondt i det hele tatt. Kjennes nesten ikke! Selv skal jeg på Innvendig UL i morgen for å sjekke hvor langt jeg er på vei=) Vanlig GU har ikke jeg tatt..
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 I uke 7 tok jeg innvendig ul, og i uke 9 kunne jeg fint ta ul utenpå magen
snart trebarnsmor? Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2010 Tusen takk for svar!) Tror jeg er ca.11 uker, men usikker fordi jeg ble gravid så raskt etter jeg slutta på p-pilla at ikkje ting hadde stabiliserte seg. Da får se om det blir innvendig eller utvendig da.
SuperMoM <3 Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Om du ikke vet hvor langt du er på vei,så tar de innvendig ultralyd. Det er ikke vondt og egentlig ikke ubehagelig heller. Vil ikke si at det er som vanlig GU heller,for jeg synes vanlig GU e litt vonde jeg da. Tok selv innvendig ultralyd i uke 7 og 8,men i dag (10+5) så fikk jeg utvendig ultralyd.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har lurt på det samme, skal på tidlig ul på sykehuset på fredag for å sjekke termin. Er det antagelig ca 8 uker på vei. Sist gang tok jeg en tidlig ul i uke 6, men da hadde ikke hjertet startet å slå ennå, det var en innvendig ul og var jo litt ubehagelig, men ikke vondt! I uke 11-12 tok jeg en kjapp ul før vi skulle på lang ferie bare for å sjekke at alt sto bra til der inne og det var utvendig. Har et flott bilde av babyen fra den ultralyden.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Inne her og snoker paa "gamle trakter" litegrann. Saken er at med innvendig UL sees alt saa mye mye bedre! Hvis fosteret er saa lite som det er i 1.trimester kommer man ikke "naert" nok med vanlig UL og kan ikke se saa godt og saa detaljert som med vaginal, som ikke faar saelig med vev av noe slag i veien, eller imellom. Siste UL jeg hadde var i uke 12, og det var kombinert begge deler. Men det gjoer over hodet ikke vondt, og kan ikke finne noe ubehag ved det heller. Ingenting aa bekymre seg for! Det er bare positivt at det gjoeres paa den maaten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå