L-8 Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Vil kjøpe et bæresjal som jeg kan bruke nå fremover, termin denne uken. Har lyst til å bruke sjalet inne, for å ha med babyen rundt i huset, og muligens når vi er ute og farter eller på besøk. (og det ikke er sprengkulde såklart) Ser for meg at vi kommer til å kjøpe babybjørn/manduca eller noe sånt til sommeren, så det trenger ikke vare lenger enn til ungen er rundt et halvt år. Hva skal jeg kjøpe? Moby wrap? Close baby carrier? Noen som har erfaring?
Puppemamma Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Vi har kjøpt mobywrap - ble anbefalt av ammehjelpen på sv.skapskurs Virker veldig årleit syns jeg - men har ikke fått ut ungen enda så har desverre ikke fått noe erfaring enda. men hu i ammehjelpa hadde brukt dette mye - spesielt på sin nr 4. Og påstod at ungen ikke hadde grini før den var 2 mnd gammel om det er sant tviler jeg vel nesten litt på men. veldig enkelt og greit ser det ut som - mange fine forskjellige mulige måter å bære på også. Har arvet babybjørn sæle sjøl, men har hørt at man helst ikke skal bruke det i starten. Den er også mye mer stiv og rar enn sjalet (selvfølgelig)
Nurketmitt **Høygravid** Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Hei! Jeg kjøpte et MobyWrap-lignende sjal i veldig mykt bambusstoff (!) på www.Bereglede.no. Det heter Aldoria Bambus. Det er litt mykere enn MW. Kjøpte også en sele som heter AngelnPack til å kunne gå litt lengre turer med. Jeg har også sett litt på Baby Bjørn bærsæus før jeg var på Børeglede, men så fort at den ikke er på langt nær så ergonomisk riktig som de andre sjalene og Angela Pack..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Close baby carrier er helt genialt, jeg elsker mitt og bruker det mye=) Veldig enkelt å ta på, siden det ikke krever noe knyting, og er dessuten veldig behagelig for rygg og skuldre. Og ikke minst; baby koser seg der inne, tett inntil mamman sin- sover som en stein og roer seg ned der når ingenting annet funker! Les mer her; http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 eller se denne videoen http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4
Line-RM Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Jeg bærte min sønn masse i noe som heter en Hotslings. Det var helt fantastisk og kan anbefales på det varmeste . Ulike bære metoder der også . Brukte en moby wrap når han var litt større. Men Hotslingen var helt genial som nyfødt ! LOVE IT . Gleder meg til å ta det fram igjen i februar !
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Fikk bæresjal i gave fra Tricot-slen (ser de selger den i mange babybutikker) Kan knytes i mange forskjellige varianter og viser tips til de beste variantene tilpasset barnets alder. Jeg syns ihvertfall den var helt fantatisk i spedbarnstiden. Uansett, hva du velger så mener jeg det er at et bæresjal er en genial investering. Det er ypperlig for babyen å få den nærkontakten fra far eller mor. Og ikke minst om man får en urolig baby som gråter mye, slik som jeg fikk, så er den helt uunnværlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå