Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Vi fikk oss katt for 1 år siden. Min første katt,og hun er så nydelig ) Det var veldig stas for meg med henne i starten..og ja, hun er nok blitt en smule bortskjemt.. Hvordan løser jeg det?? Hun går nesten etter meg og gråter på en måte om hun ikke får bløtfor hele tiden, og jeg syns så synd på henne, og gir henne.... Hun sover i sengen vår på natten, og da jenta på 3 kommer, så begynner pusejenta mi, å tråkke på henne, for hu mener at jenta vår tar plassen..pus liker best å ligge mellom oss i senga, gjerne under dyna mi, inntil meg. Hun vil helst at jeg føler henne ut... og ser på at hun gjør ifra seg... så blir hun med meg inn, enda vi bor midt på landet. Hun har fast plass i sofaen..og kommer det andre å setter seg, blir hun rasende... Hun er jo så sjarmerende, men samtidig veldig bortskjemt... og skal ha kos hele tiden... og elsker at jeg bærer henne rundt i huset på armen min. Men vi har snart en liten baby i hus også... og hva gjør jeg da? katten tar jo nesten all tiden min HJELP????
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Hehehe, du er da god mot pusen din <3 Men prøv å gi katten litt mindre "vilja" si fremover.... Ta henne ut ifra sengen din, baby og katt skal ikke sove sammen!! Venn henne av med litt nå, så ikke det blir helomvending når babyen kommer. Dyr blir også sjalu Lykke til... =)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Og så bære litt mindre da, snart skal du bære masse på baby hehe.... men bruk tid, så pusen får en ok overgang 00:01
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 oj, og jeg som bekymret meg for at storesøster skulle bli sjalu..da tror jeg pusen min blir værre! jeg snakker tilogmed med babystemme til pus.... jeg er en sånn gal kattedame tror jeg ..men er veldig glad i pus:) HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Hehehe... fortell deg selv at pus ikke lenger er baby Bestemor er litt som deg, pusen hennes er en baby på 2 mnd... og det har han vært i 14 år!!! håpløøøst, men hun dikker å diller.... kommer ikke hit på julaften engang, vil være alene hjemme... for pusen blir lei seg om hun drar fra han julaften Lykke til, men prøv å venne av litt... for din og pusens del
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Velkommen i klubben HI:D Har 2 stk som jeg nesten behandler som mine to små, snakker mye til dem (godt selskap). Kommer til å bli en overgang, spes for monsen er en fangkatt..må nok gradvis avvennes:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Du ødelegger hele fordøyelsen til katten din ved å gi den bare våtfôr. Det er slett ikke noe "snilt" med å være så bløthjerta ovenfor katten sin, du gjør den en bjørnetjeneste. En katt tåler helt fint en brå overgang, du kan begynne med å lempe den ut hver gang den gjør noe den ikke skal(f.eks trampe på babyen, jeg er sjokkert!!! . Du må skjerpe deg. Katten er ikke som oss, den er et dyr. Ungen din er faktisk viktigere, og nå må du ta tak i deg selv. Hilsen ei som også har katt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Jadda!! 00.08 er du for trøtt å grinete nå a? Herregud for et svar!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Først og fremst; ikke la katten tråkke på lillejenta, det er nok ikke så bra (selv om jenta er stor). Du sier ikke noe om hvor gammel katten er, men hvis hun var kattunge da dere fikk henne, så er hun fremdeles barn - lett å oppdra! Min katt har fått våtfor en gang om dagen siden hun var liten, og det er helt greit. Men selvfølgelig skal hun ha tørrfor i tillegg. Ofte tar det tid å finne tørrfor katten liker, men det vi bruker nå (som er fra dyrebutikken) elsker hun, så da maser hun bare etter vått rundt middagstider. Jeg skjønner problemet med sovesituasjonen. Min katt er også glad i å ligge under dyna, særlig nå på vinteren. Jeg syns det er kjempekoselig, men jeg har ei heller barn og dermed er det problemtfritt, og hun har gjort det i 13 år nå. Du skal nok klare å avvende henne.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Fra en gal kattedame til en annen: Man kan være veldig glad i dyra sine, selv om man behandler dem som dyr. Katter har ikke godt av å spise bare våtfor, de trenger tørrforet blant annet for å rengjøre tennene sine. Ignorer katten når den maser, ikke gi deg, selv om du holder på å bli sprø av masingen. Katten din er enda ung og skjønner nok fort at det er bortkastet tid å jamse og mase på deg. Unger skal ligge i sine egne senger å sove hele natta, dårlig uvane at de vandrer om natta, så jeg skjønner godt at pus reagerer.. Lykke til med baby, pus og storesøster!
Gjest Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 Pusen er nok litt bortskjemt Men fatt mot, det er fullt mulig å oppdra katter også. Slutt å gi bløtfor annet enn på lørdag. Ville du latt barnet ditt leve på nugatti liksom? Lær pus til å sove i egen kurv, men regn med at det tar deg en ukes tid å venne henne av ... Og forbered deg på at pus blir grådig sjalu når du begynner å bære baby på armen i stedet for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå