Gå til innhold

20 mil...

Anbefalte innlegg

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

i ettermiddag ble det for nte gang nå bruk for å ta en tur på jordmorvakta.. For å komme dit må jeg kjøre nesten 10 mil en veg.. Heldigvis virket det som at alt var i orden med "mini", men det er ikke akkurat lettvint å bo i utkantNorge så lenge alt skal sentraliseres... Håper jeg slipper flere besøk utenom de vanlige timene som er i kontortida. For en dag i uka har vi jordmor i bygda også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 10 minutter til Sykehuset :o)

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Heldig du! :o) Til nærmeste sykehus/fødeavdeling er det sånn ca. 20 mil EN veg! ;) Så her gjelder det å kjenne kroppen sin godt, så man skjønner at fødselen er i gang tidlig! :P Er ikke så rent få som har blitt født i ambulanse på busslommer og parkeringsplasser i løpet av disse 20 milene! ;)

Skrevet

må bare spørre hvor i norges land du er fra?

er selv fra vestlandet, sogn og fjordane.

har 6 mil til nærmeste sykehus, men om d blir nedlegging av fødeavd der, gjenstår å se.

er en av de sykehusene d var protester for i dag.

blir vel rundt 15 mil til nærmeste sykehus i fylket, om den nåværende nærmeste fødeavd blir lagt ned.

kan ikke si eg gleder meg til en 3 timers lang kjøretur, den dagen fødselen starter. er en ferje oxo på veien, som ikke går på natta.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

er fra lengst oppi Gudbrandsdalen, og "hører til" Lillehammer. Har humpet meg nedover E6 på vinterføre i ambulanse (med veer) en gang før og det var ikke akkurat godt. Den andre gangen kjørte jeg selv til kontroll dagen før fødselen kom i gang, og det var mye bedre! Denne gangen er fødselen ventet på sommerføre, og det er jeg glad for! Er så inni h..... bilredd da, så å ligge i ambulanse å tenke på at det kan være glatt er ikke spesielt morsomt! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...