Gå til innhold

I forhold til pappa permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke papirer han må sende inn til nav og sin egen arbeidsgiver for å få de pengene han har krav på? Jeg tenkte jeg bare skulle skrive de ut her hjemme om jeg fannt riktige papirer på nav sine hjemmesider :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det finnes ikke noe skjema for far slik det gjør for oss mammaer. Når du søkte permisjon skrev dere sikkert på inntekt til far også på samme skjema som du leverte til nav... Dere trenger bare å skrive på et vanlig ark hvordan dere tenker å avvikle fedrekvoten for deretter å sende det til nav. Også forutsatt at far har avtalt dette på jobben. Dette må gjøres senest 1 mnd før din permisjon er ferdig.

Er ganske sikker på at det er slik det er:)

Skrevet

okei :) takk for svar :)

Skrevet

Det er nye skjemaer nå som ble tatt i bruk 8. (?) november...

Skrevet

Husk å legge ved oppdaterte inntekts- og skatteopplysninger fra far :)

Skrevet

På det skjemaet vi brukte da vi søkte permisjon i mai, skulle man opplyse både begges inntekt, samt hvordan permisjonen til begge skulle avvikles. Vi la ved et hjelpeskjema med forklaring og perisjonsfordeling og ferie uke for uke, da jeg har erfart at ikke alle på NAV er like skarpe.

Skrevet

Hvis du fylte inn fars permisjonsuker på ditt skjema før fødsel, trenger du ikke sende inn mer. Da er det bare arbedisgiveren hans som skal sende inntekt og skatteskjema.

Ville ringt og spurt på ditt lokale NAV kontor. Hos oss skal ikke pappa begynne rett etter min permisjon er ferdig så han måtte fylle ut et skjema som het gradert uttak/utsettelse av foreldrepenger. I tillegg skal fars arbeidsgiver sende inn inntekts og skatteopplysningsskjema. Du finner alle på NAV.no,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...