Gå til innhold

mat, mat, mat-frustrert

Anbefalte innlegg

Skrevet

den evig dårlige samvittigheten kommer hele tiden, og til mer jeg leser om svangerskapsforgiftning, diabetes, høy fødselsvekt, hyperaktivitet osv osv osv, til svartere blir samvittigheten. stakkars lille venn i magen...

julekaker, snoperier , lite trim, laber lyst til å lage sunn middag gjør ikke magen min til en bra plass å bo tror jeg.

aarg, måtte få ut litt frustrasjon. ok kanskje få litt inspirasjon fra noen til å legge om på kostholdet de siste 10 ukene...

har lagt på meg 12kilo, mesteparten etter 12 kvalme uker i begynnelsen av svangerskapet da jeg ikke begevge meg noe særlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier bare du er IKKE alene.. jeg har fryktelig dårkig samvittight for mitt søtsug.. men klarer ikke la være.. kompenserer med fiskepinner som jeg syntes er vedig god for tiden og klementiner...

Babyn har det sikkert så fint så =)

Skrevet

Samme her. I 3dje trimester har søtsuget blitt sterkare og sterkare. Hjelper ikkje så veldig at det snart er jul, og julegodter, julekaker og anna julekos skal produserast... Håpar vesle knott kjem rundt termin, elles kan han sikkert bli både stor og feit, sjølv om eg var ganske "flink" dei første 32 vekene.... Har 13 dagar igjen.

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Jo takk, jeg kjenner til den tankegangen ;) Stoppet å veie meg etter forrige uke da vekten viste +15 kg ;) Nå får de siste ukene bare gå som de går!

Her har søtsuget også tatt fullstendig overhånd, og jeg må ha noe hver dag. I tillegg blir jeg aldri mett lenger føler jeg, så jeg spiser og spiser.

Føler litt at det er kroppens måte å si ifra at den trenger energi på (maten altså, ikke sukkeret), så jeg har ikke så dårlig samvittighet for å spise mat. Babyen skal tross alt legge på seg en del nå de siste ukene, og kroppen skal forberede seg til amming.

Men jula kan bli tøff, med masse godis, kaker og mat ;) Vi får bare prøve å spe på med grønnsaker og litt sunt innimellom. Spise en rå, vasket gulrot før middag, drikke vann ellers på dagen, og kanskje prøve en gulrotbit før godiset får ta overhånd.

Jeg lagde en fruktsalat forleden som jeg fikk tips om her på BIM, og det hjalp veldig for min del! Den er såpass mektig at jeg ikke orker så mange skjeer før det er nok. Herlig! I tillegg bruker jeg stevia som søtning, så får ikke i meg raffinert sukker fra den, selv om det er nok fruktsukker da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...