Gå til innhold

1.gangs: når kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangs og går her å venter på å kjenne liv fra knøttet i magen, nærmer meg snart 17 fullgåtte uker. Vet det kan gå lenge enda, men det hadde vært gøy å kjenne noe snart.

Dere andre førstegangs, når kjente dere liv første gangen? Hvordan kjentes det ut? Lå dere rolig å kjente etter, eller hva tror dere gjorde at dere kjente liv akkurat når dere gjorde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg er 1. gangs gravid, er 21 uker på vei og har ennda ikke kjent noe liv. Vet at både jeg og kjæresten min var rolige i magen til mødrene våre så jeg stresser ikke med å kjenne liv. Men jeg håper virkelig det skjer snart. Vært til ul og vet at alt er bra. har selv en sånn ultralyd maskin som jeg kan høre hjerteslag. Men gleder meg virkelig til å kjenne spark:)

Skrevet

Første gang kjente jeg ikke før i uke 22, tror jeg det var... og det tok enda et par uker før jeg var sikker på at det var det det var!

Skrevet

Jeg har kjent liv 2 ganger, 1.gang i uke 10 og 2.gang i uke 11. Merkelig følelse :-)

Skrevet

Jeg kjente det i uke 18 forrige gang. Da var det veldig tydelig når jeg først kjente det. Først et spark, så et til. Jeg hadde tidligere den uken ant noe, men viste ikke helt sikkert. Da var jeg ikke i tvil. Det var om nattan, når jeg lå i senga. Denne gangen kjente jeg det mens jeg satt å så tv, men ingen av gangene måtte jeg kjenner etter. Det var så tydelig atte. Kommer nok skal du se!

Skrevet

Kjente liv rundt uke 15. Gikk dager mellom hver gang, nå kjenner jeg liv hver dag og er nå i uke 18.

Varierer veldig, regner med jeg er en av de heldige som har fått kjenne det så tidlig:)

Jeg har derimot ingen mage, noe jeg gjerne skulle hatt..

Skrevet

Jeg kjente uke 14+5 små bobler som sprakk inni magen, dette var på morgenen og jeg lå rett ut. gikk et par uker til jeg kjente igjen. men regelmessig bobling fra uke 17 mener jeg å huske

Kjente spark utenpå uke 19+0

Stor variasjon.

Skrevet

Sist jeg var gravid kjente jeg ingen ting før uke 20, og da bare et lite dult. Så et til i uke 21 før det i uke 22 og framover var liv hver dag!

nå er jeg kun 7 uker på vei og synes tida fram til uke 20 virker lang :)

Skrevet

Hei :)

Første gang jeg virkelig begynte å kjenne litt kribling fra lillegutt i magen var vel rundt uke 16-17. Og rundt uke 21-22 kunne jeg begynne å kjenne det utenpå hvis jeg ikke husker het feil :) Er i uke 27+4 nå og har de siste ukene både kjent og sett sparkene veldig tydelig og det er jammen en nydelig følelse! <3

Syns ikke det er lenge siden jeg var i uke 17 og akkurat hadde begynt å kjenne bevegelser, så gled deg -tiden går som regel fortere enn man tror, det gjorde det hvertfall for meg :) Lykke til!! :)

Skrevet

Kjente de første tegnene til liv når jeg var 15 uker. Da mer som små bobler. De første sparkene kjente jeg da jeg var 17+3. Nå er jeg 20+5 og kjenner masse liv daglig. Masse små spark.

Har morkaka på bakre vegg.

Skrevet

Kjente første antydningen da jeg var 14+5 og så kjente jeg ikke noe før 15+1.

Men fra 16+3 har jeg kjent noe hver dag, og til stort sett samme tid på døgnet. Jeg trenger ikke nødvendigvis å ligge for å kjenne det. De første gangene kjente jeg det best ved å sitte oppreist og litt fremoverlent.

Kjennes ut som om noen prikker i meg med pekefingeren fra innsiden...

Skrevet

Uke 16/17 i mitt første svangerskap :)

Skrevet

Hei! Smygtitter litt fra 3tri:P Jeg kjente ikke liv helt sikkert før i uke 22 faktisk.. Hadde forandliggende morkake jeg da, men det visste jeg ikke før senere;P 34+2 i dag og ribbeina mine er ømme;)

Gjest gry1986
Skrevet

jeg er førstegangs og jeg kjente liv i fra uke 16, men de sier at man bør ikke forvente å kjenne noe før rundt uke 20.

prøv å kjenne etter når du legger deg, ligg helt stille og prøv å dytte forsiktig i magen. hvis ikke babyen spratler da så kandu vertfall kjenne at du flytter på noe inni der...... det er en kjempe rar følelse syntes jeg.

Skrevet

Kjente første gang i uke 16, og frem til nå uke 19 litt fra og til med bobler og småspark/romstering. men i går kjente jeg den første bevegelsen utenpå magen. Deilig-

Skrevet

Jeg kjente liv for første gang i uke 12 tror jeg..fiskehale som slo to ganger. Så kjente jeg ikke noe før i uke 15. Har kjent spark/dytt siden, om morningen, ettermiddag og kveld, og er 19+4 idag. Kjenner det best når jeg slapper av.. samboeren min har også kjent det et par uker:) Jeg vet at hun er "vill", for hun lå ikke i ro under ultralyden i det hele tatt, og samboers familie var ville både i magen og under oppveksten.

Sparkene blir tydligere for hver uke som går, så jeg vet at hun vokser og musklene blir sterkere:)

Skrevet

Tror jeg kjente noe for første gang igår. La hånden min på magen, kan føle livmoren og plutselig følte jeg noe som dultet eller noe 5 ganger eller noe så forsvant det.. Kjennes ikke ut som luftbobler eller noe men kanskje det var det...?

Skrevet

Jeg begynte å kjenne liv regelmessig i uke 18/19:)

først kjente jeg en følelse lik som visst man har luft i magen, nesten slik at det romlet på en måte, på kveldene,.

Skrevet

Jeg kjente liv første gang i dag :). Er i uke 18 (tror jeg, er så dårlig på sånt).

Det skjedde i morges når jeg lå på ryggen i sengen. Først trodde jeg bare det var luftbobler. Lå med hånden oppå magen. Plutselig kjente jeg det igjennom magen. Var usikker først, men så ble det så tydelig når jeg kjente det på utsiden også. Veldig koselig :)

Skrevet

Jeg kjente fra ca uke 21, og nå kjenner jeg jevnlige små-spark (er i uke 24). Før dette tror jeg at jeg kjente litt, men var iallefall helt sikker fra uke 21

Skrevet

hei:)

jeg kjente første tegn til liv når jeg var 12+1, eller det vil si litt bobling:) når jeg var 17+5 begynte jeg å kjenne spark:) og i dag

er jeg 20 fullgåtte uker og har kjent spark hver dag siden 17+5. i dag så jeg faktisk sparka utenpå magen når jeg lå å kikka:)

Skrevet

jeg kjente liv første gang i uke 13.... samboeren min kunne kjenne på magen liv i uke 15 og har kjent det jevnlig hver dag fra uke 15. Jeg er førstegangsfødende... hvem som kjenner tidlig osv er tilfeldig og individuelt, hos meg ligger tydligvis morkake bak fosteret slik at det er mulig for å kjenne det tidlig. En venninne av meg kjente ingenting før i uke 21 så ikke noe å bekymre seg over. Tidlig i svangerskapet kjentes de tut som en fiskehale der inne, eller som leamus..... men etter uke 15-16 kjennes det ut som en stor fisk:) spreller rundt! jeg kjente liv best når jeg la meg ned i sengen for kvelden.... nå kjenner jeg det når som helst, men de sier at når mor er i ro våkner babyen:) Gled deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...