Snupi27 Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 jeg kjenner jeg blir ganske frustert. det mases og mases om denne nattmaten fra alle kanter. familie, venner og helsestasjonen spør om han får mat om natta. jenta vår sluttet på denne tiden med melk om natten og det gikk knirkefritt! denne gangen blir det verre kjenner jeg. jeg har prøvd å være "streng" men jeg må jo bare gi opp til slutt. han hyler og jeg vil ikke at han skal vekke søstera si pga dette. i natt gråt han sårt så jeg måtte bare ta han opp. jeg står jo rett ved siden av han og stryker han på kinnet men jeg syns det går for langt når han er kjempe lei seg og gråter sånn som i natt. han får 3 ganger med fast føde om dagen så han skal jo klare seg uten men det går ikke!!
Mjølkekua Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Nei, her blir det mat kl 2230, 0200, 0530... Og kanskje enda en gang på morgenen :-/ hun spiser 2 måltider per dag nå i tilleg til mm, og veide 9 kg på 5 mnd kontrollen. Vi har akkurat tatt kampen "sove i egen seng-hele natten" og det går nå bra. Hun sover til og med på eget rom! Vi har samme problematikk som dere mhp storebror som ligger vegg-i-vegg.. Og jeg har ikke orket kampen jeg vet jeg bør ta.. Hun hyler krakilsk hvis mannen prøver på legging eller kos på natta, mens hun er greiere med meg. Lurer derfor på om det er jeg som må ta kampen.. ;-/ klarer i allefall ikke høre på hylene hennes og får definitivt ikke sove. Tror vi tar kampen i julen, da kan vi få litt støtte på dagtid fra besteforeldre..
Snupi27 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2010 vår gutt sover ikke på eget rom enda da. burde kanskje men.. jeg tenker en og en kamp. hehe.. og akkurat nå har jeg lyst å gi opp hele kampen når den såvidt er begynt..! han gråter så hjerteskjærende at det går bare ikke. jeg merker og at om han gråter og jeg tar han opp så han får pupp, så begynner han å skravle med seg selv når han blir lagt i egen seng igjen. nesten som om han våkner opp av å ligge å gråte.. om han blir tatt opp med engang for å få melk, da sovner han godt med engang.
Vimse + gullene Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 ohjaa, kl 23, og 1-4 ganger til! Hun ender opp i sengen ved siden av meg da vi begge sover, så da mister jeg tellingen, hoho. Men hun spiser kun et par skjeer fast føde, så hun trenger det sikkert. (fullammer i praksis) Vil ikke avvenne før jeg vet hun får i seg nok fast føde på dagtid.
2010 Mammaen Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Her har vi ¨nå hatt 5 netter på rad uten nattmat. Det gikk fra 2 til en da vi økte på med fast føde fra 5 mnd. Nå har vi hatt flere måltider med fast føde en stund (1 mnd ca) og da gikk det av seg selv... Jeg har hatt det på følelsen hele tiden at dette ville gi seg når gutten ikke trengte det lengre, og det ser ut som jeg fikk rett i. HS sa på 6 mnd kontrollen at det ikke er nødvendig med nattmat ved 6 mnd og at det kan være greit å tenke på å slutte... Jeg ville ikke begynne med noe avvenningskur, og det er jeg glad for. Han sluttet selv når han var klar for det og nå tilbyr jeg ikke noe om natten og det har i alle gått knirkefritt så langt. Tror det henger sammen med fast føde på dagen, så hvis det ikke er et problem med magen ville jeg prøvd med litt mer mat for å se om det kan hjelpe... Hvis du nettopp har økt på med fast føde kan det kanskje være verdt å se det litt an noen netter til.
Snupi27 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2010 takk for svar =) det er ikke så lenge siden vi begynte med middag til han. så kanskje jeg bør vente litt med neste måltid. men han får bare et halv middagsglass (6 mnd glass) så kanskje jeg bør se om han vil ha hele. i natt våknet han "bare" 2 ganger.. men det var nok og pga han er så tett i nesa at han ikke fikk puste gjennom den stakkar...
Fuego Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Her spiser han ca. kl. 00.00 og ca. 04.30. Prøvde ei natt uten det siste måltidet, og det gikk fint. (Lå våken i 1.5time, men ingen gråting) Mens natta etter gikk det ikke, for da hadde han ikke spist like mye på dagen. Jeg stresser overhode ikke med dette. Håper det går seg til når han spiser større måltider på dagen, men hvis ikke får jeg ta kampen senere. De er jo så små enda når de er 6 mnd., og jeg vil ikke la han ligge å gråte når han er så liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå