Gå til innhold

"underholde" baby på fem-seks uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er en del våken på dagtid, og jeg lurer på om dere andre konstant snakker med/synger for/på annen måte underholder babyene deres på denne alderen når de er våkne...? Jeg snakker jo en del med ham, synger litt, har øyekontakt osv., men ikke hele tiden. Han liker ikke noe spesielt å bli båret rundt på, han vil heller se rundt seg enn å ligge inn mot brystet mitt, så han ligger litt for seg selv noen ganger (jeg er ved siden av ham, men har ikke direkte kontakt med ham) og ser rundt seg uten at jeg prater osv. Så får jeg dårlig samvittighet da.. Men noen ganger har jeg bare lyst til å se litt på tv, lese litt, surfe litt på nettet eller gjøre andre "voksenting". Er dette helt galt av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske tulla mi var litt mindre avhengig av kroppskontakt enn det hun er. Er hun våken, så er det kun et sted som er bra nok bortsett fra på puppen, og det er høyt oppe på skuldra slik at hun har full oversikt! Hun holder hodet selv i den stillingen,men jeg blir jo helt *koko* i nakke/skulder for å holde henne så høyt opp. Får raskt høre det om hun "sklir" litt ned... De siste døgnene har hun holdt meg våken halve natta (+ to amminger pr natt)- og kun sovet 20 minutter om gangen på dagtid (4 ganger). Så det er harde bud her i heimen:(

Ellers blir det litt synging, ansiktsuttrykk og pludring, når hun finner ut at hun er tilgjengelig for annet enn å befinne seg på utsiktsposten sin. Men hun smiler jo sååå bredt innimellom, at mamma smelter heeelt:)

Skrevet

Nei,jeg var som deg.. kunne godt sitte å lese ved siden av babyen når hun var på den alderen.

Pratet og pludret med henne-for all del,men kunne godt også finne på å bare sitte ved siden av henne.

Hun virker ikke tatt noen skade av det, ;.) og nå når hun er et par uker eldre er det myyye morsommere å tilbringe tid sammen,da hun nå smiler og prater og følger med på ting som skjer. <3

Tror at om man har barn som godtar å ligge litt alene så er man "heldig",for sin egen del er jo dette er fordel ettersom de blir større og kanskje da vil godta å leke "alene" også?

Tenker nå jeg iallefall. :)

Skrevet

Jeg har samme følelsen med min gutt på snart tre uker. Han vil heller ligge å se seg rundt enn å ligge inntil brystet. Har ham jo oppe på fanget og prater ofte med ham, men får likevel dårlig samvittighet når han ligger alene og kikker. Men det er flere som har sagt til meg at det er viktig at de lærer å ligge litt alene også, ellers kan en risikere at en senere alltid må underholde dem...

Er iallefall godt å lese at det ikke bare er meg som får dårlig samvittighet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...