Gå til innhold

Er det vanlig at man ikek vil forlate babyen sin i det hele tatt de første 6 månedene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bare skrive en liten kommentar her. Å ikke være borte fra babyen sin de første 6 mnd anser jeg som helt normalt og veldig vanlig. Mange fullammes. Og når du så enkelt sier at babyen jo må lære seg å ta flaske, så er det veldig tydelig at du ikke har anelse hvordan det er å få et lite nurk. men sånn er det jo å være førstegangs. Du vil nok få en aha-opplevelse når nurket ditt kommer til verden. Det er en tilknytning som er så sterk at du ikke kan forestille deg hvordan det blir. :) Ikke alle babyer tar flaske heller. Min gjør ikke det, så jeg er nesten aldri noe sted uten han. Og han er snart 11 mnd altså.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har hun ikke anelse om hvordan det er å få et lite nurk fordi om hun vil venne den til flaske så hun kommer seg ut litt? Det skjønner jeg ikke. Og jeg har et lite nurk på fem måneder, som jeg selvfølgelig elsker mer enn noe annet her på jord. Men det kunne jeg jo forestille meg før han var født. Og jeg bestemte meg også før han var født at jeg ikke skulle gi avkall på alt annet som er viktig for meg selv om jeg fikk barn. Så jeg kastet meg ut i det og kom meg ut ganske tidlig! Har kommentert en del tidligere her, men følte bare jeg måtte si det igjen:)

Det er jo ikke umulig å forestille seg å være veldig veldig veldig glad i noen? Men likevel greie å overlate ansvaret til pappaen eller andre som kjenner babyen godt noen timer nå og da for å komme seg ut og gjøre ting som også er viktige! :)

Skrevet

Du spør om det er vanlig at man ikke vil forlate babyen de første 6 mnd. Det vil jeg tro er veldig vanlig ja. Men det er sikkert like vanlig å ville gjøre som deg: Ha litt alenetid også. Barnet blir jo ikke mindre glad i deg fordet. Så har du noen nære f.eks. besteforeldre ville jeg ikke nølt dersom du trenger litt egentid, så sant barnet tar flaske da. Selv har jeg ikke hatt den muligheten, skulle ønske det noen ganger, for det er tøft å være småbarnsmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...