Gå til innhold

Da har jeg fått pencillin!

Anbefalte innlegg

Hadde laaaaavt utslag på bakterier på mandag, men skulle verken følge opp med ny urinprøve eller ha medisiner. Synes utfloden (sorry...) hadde endret seg litt nå, så tok med en urinprøve på legevakten. Svir ikke og ikke noe annet heller, ingen symptomer. Men nå var det litt mer symptomer, og legen var ikke i tvil! Pencillin i 7 dager mot normalt 3.5 på ikke gravide! Glad jeg dro og sjekket!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142642258-da-har-jeg-f%C3%A5tt-pencillin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!

Fikk sikkert tatt det før det brøt ut for fullt, så glad jeg stolte på magefølelsen ja... Man føler seg jo litt hysterisk på vei inn til legevakten, men jeg gikk smilende ut da det ikke var bomtur! Selvom jeg gjerne skulle vært resepten foruten!

Håper kvalme-bivirkningen holder seg unna. Føler jeg har hatt min dose i høst! he he

hei hei...

kanskje et litt dumt spørsmål men hvorfor har du fått pencillin? uvi?

jeg hadde også noe utslag men de brukte sånne greske ord så skjønte ikke no... men vet at det er blitt sagt at jeg hadde utslag i forhold til uvi, men de har ikke gidd meg noe siden jeg ikke merker noe til det!

hva har det å si for bebyen for at man kanskje har dette?

Annonse

Hei annsi26

Jeg hadde først laaaveste utslag og da gjorde de ingenting!

Men siden jeg vet at det ikke er bra med UVI som gravid, har hørt det 1000 ganger, tok jeg magefølelsen på alvor en uke senere og leverte urinprøve på legevakten søndag formiddag. Da hadde den steget til 2+ tror jeg det var. De siste retningslinjene som legen min satt med sa at ALLE gravide med verdier over 2, selvom de IKKE har symptomer (jeg svir ikke, bare litt mye utflod...), SKAL ha behandling. vanligvis i 3-5 dager som ikkegravid, men i 7 dager om man er gravid!

Så jeg tygger i vei. Spurte om det var farlig med pencillin, og som legen sa: Alternativet er MYE verre! Du MÅ ta den! Overlegen på fødeavdelingen gav meg samme beskjed da jeg var inne for en annen konsultasjon idag!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...