Gå til innhold

Er det vanlig å ikke kjenne liv i uke 19?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skjønner at du blir urolig, er urolig selv da jeg er i uke 16+4 og ikke sikker på om jeg kjenner noe liv. men etter hva jeg har lest er det normalt å kjenne noe fra uke 18 og tilogmed å ikke kjenne noe før uke 24,,,,så du har nok ingen ting å uroe deg for!!!!!! det er helt sikkert!!!!

Jeg opplever det samme som deg.

Kjente liv kjempetidlig med førstemann, fra uke 15-16 tror jeg. Husker så godt at da jeg skulle på ul i uke 19, så kjente jeg at ungen lå og sprella mens jeg venta på å komme inn til jordmor for ultralydundersøkelse.

Denne gangen derimot kjenner jeg ingenting (er i uke 20). Har vært på ultralyd og alt er fint med baby, og vi så tydelig at den bevegde på seg, jordmor måtte "jage" den rundt med ul-apparatet sitt:) Var veldig rart å ligge og se på at den sprelte rundt, uten å kjenne noe.

Spurte jordmor om det, både hun på helsestasjon og hun som tok ultralyden på sykehuset, og begge sa at dette ikke var noe å bekymre seg for. Fravær av livstegn fra magen sier ingenting om noe som helst så tidlig i svangerskapet, det er først fra uke 28 eller noe (kan være jeg tar litt feil på uka her nå altså).

Vet at det er lett å bekymre seg så jeg skal ikke be deg la være med det, men jeg håper du ble LITT mindre bekymret nå i hvert fall. Hvis ikke så syns jeg du skal ringe jordmoren din og spørre om du kan få komme så hun kan høre hjertelyden. Det er vondt å gå rundt å være bekymret hele tiden.

Jepp, det er visstnok helt normalt å IKKE kjenne noe i uke 19 har jordmødrene svart på "Spør jordmødrene". :)

Jeg kjente 2 ordentlige spark først i uke 20, og litt bobling en uke eller to før det. Nå kommer det små "dult" i ny og ne.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...