Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere tøy på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifter dere body hver dag? Blir jo alltid litt gulp osv.

Hva med sparkebukse o.l?

Hvor ofte bader dere baby? Vasker dere hele kroppen hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar på nye klær hver dag, men bare fordi det er kjedelig å ha på det samme hver dag. Min gulper ikke noe særlig, så hvis det ikke har kommet noe gulp, tiss eller bæsj på klærne så legger jeg dem tilbake i skuffen igjen.

Det er nesten garantert at bleia lekker neste gang uansett, så klærne får vaska seg ofte nok :)

Baby bader to ganger i uka. Vasker ansikt og hender med en våt klut hver dag. Ikke noe mer enn det. Nedentil blir det jo vaska ved hvert bleieskift uansett.

Skrevet

Skifter klær hver dag og ofte blir det flere ganger for dagen. Gutten min har aldri gulpet, men det er en del gris med maten nå for tiden ;-) Plutselig nyser han grøten utover, eller "slår til" skjeen med middag, så det er ikke uvanlig at det blir 2 bodyer for dagen. Hvis en bukse el genser ikke er skitten når dagen er omme bruker jeg dem om igjen. Vasker ansikt, hender og føtter morgen og kveld. Området nedentil får seg en vask når han gjør nummer 2 - som regel 2 ggr per dag. Bader han annenhver dag.

Skrevet

Jeg kan godt ha på samme klærne 2 dager på rad, og tåler en liten flekk. Skifter når han blir skitten, hvis vi skal noen steder, når han blir våt og gulper osv.

Badet han hver kveld helt til nå, men det er litt for mye så vi skal prøve annenhver kveld i stedet. Vasker ansikt, hender og understell hver morgen og om kvelden de kveldene han ikke bader. Synes egentlig det er kjekt med bading for da vet jeg at han er ren i alle kriker og kroker :)

Skrevet

Gutten min gulper ikke så mye, så jeg trenger ikke å bytte body hver dag. Bruker som regel en body og strømpebukse i 2 dager før det går i vasken. Bruker ikke noe andre klær når vi er bare innendørs. Bader han ca hver 3 dag. Ellers så vasker jeg han i ansiktet og hendene hans hver morgen og kveld.

Skrevet

skifter på han iallefall 1 gang i døgnet..ofte mer, bader ca annenhver dag, hver dag, viss han er litt svett, eller tisser eller bæsjer seg skikkelig ut.. han liker best å ligge på sida når han sover å da lekker bleiene ..

Skrevet

Skifter tøy hver dag, og bader ca 3 ganger i uka:)

Vasker hender og ansikt morgen og kveld!

Skrevet

Nå er min 8 mnd (idag faktisk!) så det blir endel mer gris nå enn da han var "baby".

Han griser alltid litt(!) når han spiser middag og grøt så body skiftes ihvertfall hver dag, om ikke flere ganger om dagen. Når vi bare er inne har han på body og strømpebukse,ikke bukse... strømpebuksa er det ikke alltid vi tar på ny hver dag.

Han bader minimum to ganger i uka. Noen dager dusjer han også sammen med meg men da vasker vi ikke sånn kjempe grundig. Det tar vi under badingen:)

Skrevet

...men vasker ansikt,hender og i bleieområdet hver kveld.

Skrevet

får stort sett ny body/strømpebukse hver dag. Flere hvis det blir mye gulp ol. Bukse/genser kan vi bruke en dag til om det er rent. Ull henger jeg av og til ut til lufting i stedet for vask hvis det ikke er kommet flekker (bl.a fra nøstebarn, noe de anbefaler) Bad er 2-3 ganger i uker, vaskes i ansikt, hender og bleieområdet noen ganger om dagen

Skrevet

er det for mye å bade baby hver kveld før han legger seg? Har alltid gjort det siden han ble født. enten i babysåpe, olje eller bare vann.. litt forskjellig egentlig.. smører han alltid inn med krem etterpå.. men kan det tørke ut huden hans fordi? Har ikke merket noe til tørr hud enda hvertfall..

Skrevet

Skifter klær hver dag uansett, men etter at han begynte å få grøt blir det ofte flere ganger daglig. Han synes nemlig det er kjempegøy å lage prompelyder med munnen mens han spiser grøt. (Så det er ikke sjelden jeg må skifte mine egne klær også! ;o)

Bader eller har ham med i dusjen to ganger i uka. Vasker hele ungen med klut hver morgen og ellers ansikt og hender ved behov.

Skrevet

Jeg badet barnet mitt hver kveld, fordi hn liker det så godt. Jeg begynte ikke å bruke såpe/olje før hn var ca 10 mnd gml. Nå e hn 14 mnd og har ikke problem med huden. Bader fortsatt annenhver dag, fordi det er stor glede i det. Gulpet endel i starten. Nye klær nesten hver dag. Mest for gøy. Ikke mye skitne.

Skrevet

Nå tar jeg ren body hver dag, for blir alltid litt søl når han spiser og vifter med armer og ben samtidig. Før når han var litt mer stille kunne han godt gå med en body 2 ganger. Så det litt an rett å slett.

Bukser kan han gå med ett par dager om de ikke er flekkete. Rett å slett fordi at de ikke blir skitne med mindre vi har sølt under måltider.

Strømper kan han gå med 1-3dager.

Vasker han godt hver kveld, de gangene han ikke bader.

Bader han 1-3ganger i uka, kommer an på hvor skitten han er, hva vi har gjort og om han har hatt en gulpe\søle dag.

Skrevet

Jeg er glad de få¨dagene jeg bare skifter antrekk en gang:) Vi har en sikler og hun får det nedenfor siklesmekkene. I tillegg til at armer og bein går som propeller når vi kommer med grøt eller fruktmos blir det endel skifting, ja. Dersom det ikke hadde vært noe synlig søl på bodyen eller sparkebuksa hadde jeg ikke skiftet selv om datoen skiftet.

Vi bader babyen 1-2 ganger i uka og ellers klutevasker vi de møkkete områdene etter hvert som det blir nødvendig. Før var det bare ved bleieskift, men etter at vi startet med grøt og fruktmos har det blitt mye mer av det.

Skrevet

Frøkna her skifter vi body/genser på hver dag. Sikler masse og griser litt med mat.. Bukser kan brukes 2 dager, men de skiftes ofte hver dag fordi de ikke alltid "passer til bodyen/genseren dagen etter"... Fisefin karnsje, men men ;)

Bades hver eneste kveld, men har ikke tørr hud ;) Vi koser oss med kveldsbadet vi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...