Roxiepop - nybakt mamma<3 Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Noen som har opplevd dette? Hatt det i vel 15 min nå, så håper det går over snart. Ligger på sofaen så kommer ikke av at jeg har reist meg for fort.. Men vært greit å vite om dette kan være tegn på noe farlig? Ringer føden om det skulle bli verre selvfølgelig, men vil ikke være hysterisk heller (beklager evt skrivefeil, vanskelig å se tastene)
Foccacia Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg opplevde flimring rundt uke 26 i svangerskapet, er 32 nå. Snakket da med jordmor som mente det var migrene.Det var også etterfulgt av hodepine. Men jeg synes du skal ta det alvorlig og ringe å spørre, de sier jo at det er bedre å ringe enn ikke hvis man lurer på noe. Dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men da skal flere andre faktorer være tilstede. Som høyt blodtrykk, ødemer og proteiner i urinen.
Gulljentene Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Jeg fikk det du beskriver på jobb den fjerde siste dagen før jeg skulle ut i permisjon Skikkelig tunnelsyn og masse flimring på sidene! Dritekkelt, varte vel 15-20 minutter før jeg "bare" følte meg utafor...Ble 3 dager tidligere permisjon på meg gitt, for natta etter var det som om noen stakk kniver i nakken og hodet mitt - kunne nesten sidestilles med fødesmerter! Trodde kanskje det kunne være svangerskapsforgiftning, men da jeg var hos legen morgenen etter var alle prøver helt normale, så han konkluderte med svangerskapsmigrene. Aldri hatt migrene før, så ikke rart jeg ble redd :/ Man blir gjerne kvitt det etter graviditeten! Og kan trøste deg med at jeg kun har hatt dette den ene gangen. Men du burde teste urin, sjekke ødem og blodtrykk hos legen din i morgen uansett for å utelukke en evt forgiftning! Lykke til! Og god bedring uansett hva det skulle være - ha paraceten klar Fikk beskjed av legevakta at det var greit å kline til med 2 stk på en gang om smertene ble for ille...
Roxiepop - nybakt mamma<3 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2010 Takk for svar! :-) Det gikk heldigvis over etter ei stund, ble bare veldig uvel og varm etterpå.. Det er ikke migrene, for det har jeg hatt i mange år - så vet hvordan det arter seg.. ;-) Tror uansett jeg tar turen innom legekontoret i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå