yeah:) Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Flere som har mann dom jobber på båt? Min jobber på båt, og er vekke 4 uker om gangen. Det pleier å gå greit, men denne gangen syns jeg ikke det. Jeg er jo blitt ganske stor nå, 33 uker på vei. Og er alene om datteren vår på snart 3. Og ta meg av alt husarbeidet alene. Altså, er jo alltid alene om dette når han er på sjøen, og pleier gå fint. Men nå føles alt som et ork. Er hele tiden sliten og trøtt og lei..og..ensom. Føle meg rett og slett så ensom til tider! Har kanskje noe med hormonene som kommer på slutten, og at jeg har nesten ikke hatt noe sosial omgang denne gangen han har vært på sjøen. Jeg har vært syk de siste dagene også! Har ikke hatt noe avlastning. Ikke før i dag...å nå når jeg endelig har d klarer jeg ikke helt å nyte det...bare sitter her og griner. Sorry, dette ble egentlig bare en eneste lang klagesang...trengte bare å sutre litt!!
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Hei all sympati fra meg, det er lov å klage. Jeg er gift med en trailer sjåfør så han er borte 2 av 3 uker i en evig rund dans. Vi har en på 3,5år fra før så ja det er tungt mot slutten. Er du heldig å ha din mann hjemme rundt termin?
yeah:) Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2010 Åh,ja, da vet du nok hvordan det er ja. Takk for medfølelse;) Litt godt å høre at det er andre som skjønner hvordan det kan være til tider. Han har egentlig utreisedato to uker før termin. Men han har gitt klar beskjed om at det er totalt uaktuelt med noen utenlandstur den turen. sånn at jeg risikerer ikke å ikke få tak i ham, og at han ikke kommer seg hjem før flære dagar ette fødselen. E han bare i norsk farvann kan han tilogmed kanskje nå fødselen. Håpe jo det!!! Din mann da, er han hjemme rundt termin?
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Nja ikke egentlig han er hjemom hver 36time og sover men når han er på jobb kan han ikke rekke fødselen. Han jobber hele termin uka og kommer hjem på fri 3 dager etter termin. Kjenner det plager meg litt men alternativet er hjemme uten lønn og det funker heller ikke. Godt at det er noen andre her som kan forstå hvor ensom man føler seg med mann som jobber hjemmefra. Godt mannen din kan jobbe og likevel ha muligheten til å komme hjem. Kjenner jeg stresser litt med dette at jeg kan ende med å føde alene. Plager den tanken deg også? Det er kanskje litt teit men jeg føler at han nedprioriterer meg og familien siden han velger å være trailersjåfør og kjøre langtransport. Han kunne valgt en jobb som var i distriktet men det synes han er kjedelig. Hvor lenge har du igjen til termin? Jeg har 6 - 7 uker
yeah:) Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2010 Nai, så kjedlig da! Jeg forstår at du tenker sånn... Ja, jeg også kjenner på det at jeg er redd for å føde uten ham!! Er liksom ingen andre jeg heller vil ha der enn ham! Vet jo det at mamma kommer til å være med meg på sykehuset til han kommer og kan overta. Men det er absolutt ikke det samme!! Og tenk om ikke han når å være til stede i det babyen kommer ut!! Sikkert en teit tanke, men da har jeg ikke lyst at noen andre skal få se babyen før han kommer.....men hvis mamma er der da, må jo nesten hun få se babyen da. Jeg kommer til å ringe ham, eller båten, med det minste lille tegn til at noe er i gang!! Like langt på vei vi da:) Begynner på uke 34 neste uke. Vår datter ble også født i 07 forresten. Og vi venter en til jente. Dere venter en jente dere også,sant?
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Du har min medfølelse..! Er kanskje litt "heldigere" enn deg, mannen min er borte hver uke fra mandag til onsdag, og jobber lange dager torsdag og fredag, noen uker er han bortreist fra torsdag til fredag også, er trailersjåfør. Men har han hjemme i helgene, så får litt avlastning da iallefall, selv om han ofte også er trett etter lang arbeidsuke da. Synes også det har vært tungt denne ganga, har hatt bekkenløsning siden uke 26, er i uke 32 nå. I tillegg har toåringen vært mer eller mindre syk disse siste ukene, to antibiotikakurer på en mnd, og var endelig frisk igjen men fikk spysyka på fredag og jammen tror jeg ikke han begynner å få vannkopper nå..!! Så da er jeg hjemme 24 timer i døgnet hver dag hele uka, og begynner å bli en smule lei..!! Klage, klage her også, men det hjelper alltid å klage litt..! "Godt" vi er flere i samme båt...!
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Ja vi venter jente hvis ikke legen tok feil. Han var 90% sikker. Ser på dialekten som lekker litt igjennom at du er vestlending rundt haugesund et sted? Så godt at du har et så godt forhold til moren din at du kan ha henne med. For min del gjør jeg det heller alene enn med noen andre enn mannen min men jeg er veldig redd for at jeg vil bli skuffet og lei meg hvis han går glipp av fødselen. Jeg tror jeg vil føle at det er han som har valgt å risikere å gå glipp av det og det vet jeg ikke om jeg vil kunne tilgi på en måte. Men det blir som det blir. Vi har jo ikke kontroll i det hele tatt og det kan jo skje før eller etter termin så hvem vet. Jeg er også mest bekymret for at han går glipp av fødsels øyeblikket for det har jeg veldig lyst til å dele med ham og bare ham. Jeg er også litt bekymret for å være alene dersom det går galt sist endte det med haste ks og det var så skummelt og jeg følte meg så liten. Det verste er vel å oppleve noe sånn en gang til men helt alene.
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Innom fra første trimester her, mannen min er også borte 4 uker på båt:) men grovt regnet er han hjemme 2 uker før termin og reiser 2 uker etter! så håper det klaffer bra denne gagen. Har en gutt på snart 3, da han ble født klaffet det ikke i hele tatt, men han sto noen uker lengre på siste turen og da ble han hjemme til lillegutt var 7uker.. nå er ikke det lenge til din termin da, men kansje det er en mulighet for han kan stå litt lengre en annen gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå