Gå til innhold

Mindre bevegelse i magen mot slutten av sv.skapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg nå fødselen. Skrekk og gru. Er selvfølgelig bekymret for alt mellom himmel og jord.

Bebissen har hikket, SVÆRT mye, gjennom hele sv.skapet, men nå har alt roet seg. Ikke så mye bevegelse, ingen hikking. Bebissen har tidligere hatt sine småfaste rytmer, eks mye bevegelse på spesielle klokkeslett og slikt, litt velting og kraftige spark. Men nå, 9 dager før fødsel er alt rolig. Er dette grunn til å bli bekymret, eller er det heeeelt normalt? Skal de roe seg litt sent i sv.skapet pga lite plass el.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert helt normalt, men mindre bevegelse skal tas på alvor. Det skal ikke bli mindre liv, men bevegelsene kan bli mindre kraftige, pga liten plass, og dermed ikke like lette å legge merke til med mindre man fokuserer på det. Og når man fokuserer på det, så kjenner man jo ikke noe, og blir kjemperedd, også er det som regel ikke noe galt.. En forsmak på alle de bekymringene som kommer når man blir forelder :)

Skrevet

Takk for svar ikkesåallerværst.

Hukommelsen min reiste på ferie da jeg ble gravid denne gangen. Jeg er 3.gangs, og klarer overhodet ikke huske hvordan det var i de forrige sv.skapene. Men mener da at det ikke skulle være SÅ stille? Der er jo ett og annet lite "dytt". Men at hikkingen gir seg? hmm...

Men det er vel bare å senke skuldrene og skubbe hysteriaen unna i 9 dager til.

Det er sikkert sant som du sier, lite plass-"lite" liv.

Skrevet

He he, ja da vet du jo godt hvile bekymringer som finnes av stort og smått.. Men vet du, var jeg deg ville jeg tatt en telfon til føden. For sikkerhets skyld.

Gjest babyfabrikken er fødeklar =)
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, Røde Sonja. Masse bevegelse og hikking før, og nå er det plutselig litt for rolig.

Jeg var på sykehuset i uke 36 for å få sjekket det opp, men da jeg tok sparkeprøva, da var det selvfølgelig masse bevegelse ;) Men denne uka er det veeeeldig rolig igjen. Fikk forklart at de ikke sparker lenger, men at de flytter på seg. Så vi kjenner ikke støt på samme måte ;)

Men selv om jeg fikk både se og høre at hun har det bra inni der, så er jeg fortsatt like bekymret ;(

Men, det går nok bra med våre små =)

Skrevet

Har 8 dager til termin, og babyen min sine bevegelser variere fra dag til dag. Tatt det opp med jordmor, men hun sier alt er normalt, men man skal jo kjenne den! Jeg kjenne rbabyen min like ofte hver dag, men ikke like mye, altså den er roligere:) Har ikek snakket med føden, men jordmor har undersøkt, og sier at det er HELT normalt...

Skrevet

Hahatt veldig lite bevegelse selv er i uke 40 ...men mener å ha lest et sted at de blir roligere før fødsel og ...men at man må passe på ....ikke lett ...man vet jo ikke liksom hva som skjer der inne ...men jeg har dte samme som dg og satser det går veldig bra og teller de sparkene og bevgelsene jeg kan =)))

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! ;)

Det er faktsik betryggende å høre at vi er flere "i samme båt".

Kjenner at jeg slapper litt av...

Lykke til damer, med forestående fødsel og alt som hører med. ;)

Skrevet

var å sjekket i dag fordi det er så mye mindre liv enn hva jeg er vant til, og heldigvis var alt helt i orden =) Men legen sa at jeg skal sjekke bare jeg FØLER ting ikke er som det skal, fordi det er jeg som kjenner babyen min og viss det faktisk er noe som ikke stemmer så kan de ikke sjekke det uten at jeg ringer. Ja det er vel selvsagt men likevel noen som trenger å høre det, jeg liker ikke ringe alltid så trenger å høre slikt. Og det er godt å vite at de faktisk vil ha oss inn på sjekk mer enn kanskje "nødvendig". Legen sa at det som oftest er bra med barnet, men det er ikke bare barnet som skal ha det bra, mor skal også ha det bra.. og det har vi jo ikke viss vi bekymrer oss=)

er 3 dager på overtid og synes det i seg selv er en bekymring jeg, og når da babyen min ikke hilser på meg så får jeg rett og slett panikk. vet ikke hvor lang tid det gikk uten bevegelse, men det føltes som en evighet!

Alt er nok fint med babyen din også:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...