Gå til innhold

"takk for at du får meg til å føle meg som verdens verste" ;(

Anbefalte innlegg

Føler jeg er i min egen boble om dagen,hvor jeg skulle ønske jeg bare kunne gjemme meg langt vekk og rømme fra det "helvete" jeg er i om dagen.

Jeg ble gravid med X,da vi hadde en kort flørt,hvor jeg fant ut at jeg var gravid 4-5 uker etter at vi hadde avsluttet denne flørten!

Jeg var åpen og ærlig og fortalte han at jeg var gravid,og at jeg skulle beholde det,og at jeg skulle respektere han om han ikke var klar,eneste jeg krevde,var at han skulle være ærlig mot meg.

Fra å da ønske at både jeg og den lille skulle dø,til å brått ville ha foreldreretten(som han selv sa),så mener jeg at han kanskje var litt i "sjokk",og tenkte kun at han trenger tid.

For 2 1/2 mnd siden,fikk jeg sms seint en kveld,hvor det stod at han kom til å "rævkjøre" meg for å få mest omsorg for barnet,han skulle fortelle alle og enhver om hvordan jeg var/er.

Som jeg da tenker i ettertid,Hva har han på meg som er så fryktelig galt?

Jeg er 25år,fast jobb,fast inntekt,stor bil,eget bo,ikke røyker jeg,ikke drikker jeg,har en sunn og god vennekrets,en familie som alltid stiller opp og er verdens herligste..HVA er det jeg har som er så ufattelig feil/galt??

Da i motsetning til han som er en unnasluntrer i jobb,bor hjemme i kjellerstua hos mamma/pappa,fester omtrent hver helg,gjerne midt i uka,useriøs og syns det er MORO å "sprenge" hvitevarer i skogen med gutta!!HVOR er det morsomt hen???Beklager meg,men den humoren ser jeg ikke rett og slett...

OG ja...Jeg veit at jeg har valgt å bli gravid med denne gutten,men å bli gravid med beskyttelse skjer ikke ofte,men det gjorde det denne gangen..

Seinest nå igår,fikk jeg nok ett "brev" fra ei bekjent av meg og da tydeligvis ei venninne av han..Hvor hun håpet på at jeg kom til å la han ta del i barnets liv,og at han hadde sittet der dagen i forveien og fortalt hvor mye han gledet seg til å bli pappa,han hadde hørt barnets hjertelyd,og sett barnet sitt på UL..

Og da tenker jeg...NÅR i all verdens navn,har han fått høre det,og hvilken UL er det han snakker om??????

HAN har ikke satt sine bein inn hr hos meg siden den dagen jeg fortalte at jeg var gravid,da i uke 6!!og jeg er i uke 17!!!

Og hjertelyden har han hørt??ikke dette barnet sitt iallfall..for hjertelyden til min lille knott,er det kun jeg,og min familie som har hørt (babywatcher).

SÅ nå setter han seg selv i GODT lys og viser seg å "glede" seg over det her,og at han er sååå flink til å støtte meg i svangerskapet...

BULLSHITT...Jeg har vært alene siden dag 1...og det er ett virkelig stort irritasjonsmoment,at han setter meg i ett dårlig lys og forteller alle at jeg nekter han både det ene og det andre

Frustrert, og lei meg...

Har kun ett håp,en drøm....at min lille knott hadde hatt en annen pappa...;(

*gråter*

Fortsetter under...

Hei

Har ikke selv vært i samme situasjon, men min beste vennine var. hun ble gravid med eks-kjæresten, fant det ut etter det var slutt. En ganske så barnslig person, som ofte gjorde noen dumme ting. Hatt litt trøbbel med politi og div, og truet med å "ta fra henne" barnet.

Jeg kan ikke si hva du skal gjøre i en sånn situasjon, men kan kanskje komme med ett lite tips :)

Det høres jo ut som at du har ting på stell, og dette kommer nok til å gå bra..rettspraksisen i Norge mener jo at barn og mor skal være sammen, om ikke det er noe veldig spesiellt som gjør at det kan skade barnet. Det lyder det jo ikke til.

Gjem på brev, sms, før logg over det han sier. Man skal jo ikke komme med trusler, det kan jo være straffbart på en eller annet måte- Så har du dokumentasjon om det eventuelt blir noe mer utover. Håper du kan bruke noe av dette, lykke til :)

jeg har opplevd liknende med mitt barns far.. jeg fant ut at jeg var gravid da vi var sammen og gikk igjennom en vanskelig periode..han truet meg med at jeg kom til å ødelegge livet hans og at han kom til å "miste alt" han hadde jobbet for. (fra før har han en sønn med en annen dame) og han skyldte på meg for å ha satt han i samme knipa som hun hadde gjort, men at denne gangen skulle han faen ikke ha noen ny unge å fø på.

jeg sleit masse med følelser både for den lille i magen og for han. ungen blei født og han roet seg litt. men det gikk ikke lenge før han begynnte å bli voldelig og manipulerende. og "klikket" på meg fordi jeg ikke hadde tatt abort og hørt på han, for nå var alt så vanskelig.

jeg bestemte meg for å flytte fra han, for å kunne nyte barnet mitt i fred, og skape et stabilt hjem for guttungen, og da brøt helvete løs.

trusler og anklagelser haglet, og han gjorde alt han kunne for å sverte meg. til vennene sine og kolleger fortalte han at jeg var mentalt ustabil, og brukte det at jeg har slitt med spiseforstyrrelser som 18 åring, mot meg og mente at jeg ikke var i stand til å ta vare på sønnen vår..

fordi jeg har en forskrudd virkelighetsoppfatning.

alt fra vennene mine til dagbokinnholdet mitt pratet han om til venner og familie, og både søsteren hans, og moren hans prøvde å "prate fornuft i meg"

men JEG visste, som du...at jeg er en god mor, med et stabilt livsgrunnlag og gode fremtidsutsikter.

og hans reaksjon er typisk for usikkerhet og mindreverdighetskomplekser.

eksen din er helt tydellig mer opptatt av hvordan han fremstår i sitt miljø, en å ta vare på ungen sin og deg som bærer barnet hans i magen.

du fortjener ikke dette og det vet han innerst inne...derfor er han så falsk utad..og fremstår som en lykkelig og tilsdedeværende vordende far, mens han egentlig gjør hva han kan for å få makt over deg...skitten manipulasjonsteknikk.. ikke la deg knekke!

og når det kommer til venner og bekjente av ham skylder du dem ingen svar, for de har ingenting med barnet ditt å gjøre. du har en familie og venner som støtter deg, og som vet hvor flott du er.

det disse andre sier trenger du ikke tenke på..det er de som er svake fordi de lar seg lure av det eksen din sier!

jeg har brukt to år på gjentatte møter med barnevernet, og med familiekontoret, og advokater osv...han har ikke møtt opp til noen av møtene som han truet med å sette igang, igjen gav det meg bekreftelse på at han kom med tomme trusler.

nok om det, mine råd til deg er

noter deg det han sier i en loggbok. (dato tid eller sted)

spar på sms eller mail som han sender.

hvis han ringer deg og truer deg sett på høytaler om du er sammen med noen (det virker faktisk mindre truende når du vet det er fler som hører ham) og da er det også flere som kan bekrefte samtalen.

ta opp samtalen hvis du har den funksjonen på mobil.

skaff deg advokat. hvis du tjener mindre en en viss sum i året har du krav på fri rettshjelp.jeg går på overgangsstønad og er på din alder. og jeg fikk en knallgod advokat!

kontakt barnevernet eller familiekontoret i din kommune og fortell dem om hvordan du oppfatter situasjonen, og spør dem om hva de råder deg til å gjøre.

og sist men ikke minst...han kan ikke "ta fra deg" ungen din før han også blir vurdert som egnet. og det er en lang prosess, skal han ha samvær med ungen må dere til mekling om en avtale hvis dere ikke blir enige, og advokaten min sa tydelig ifra om at det ikke var aktuelt å mekle om noe samver fra før ungen var fylt tre år...

du har så mange gode sjanser, og eksen din sverter deg fordi han ikke har noe annet å komme med.

stå på og ikke vær redd...klem fra hanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...