Gå til innhold

Endre døgnrytme på 3 mnd gammel gutt? Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sovner ikke for natten før kl er 01-02, også tar han morgen kl 12-13 på formiddagen. Når han står opp er han våken maks en time før han igjen skal sove 2-3 timer. Etter det sover han kun 20-30 min noen ganger.

Nå skal det være sagt at jeg klager ikke, og det går helt greit å ha det slik, for jeg elsker jo å sove lenge selv.

MEN, kunne godt tenke meg å få han å sovne litt tidligere, og heller stå opp før. Vil gjerne ha litt tid på kvelden før jeg skal legge meg selv, slik det er nå, så legger vi oss i lag, og han sovner sammen med meg.

Og på dagen får vi aldri gjort noen ting, fordi han sover så lenge. Hvis vi har avtaler på formiddagen, så må jeg vekke han, og det liker ikke jeg så godt.

Hmmm.. Hjelper det å begynne å ta han tidligere opp, selv om han sover? Og kansje ikke la han sove så lang lur senere?

Eller er det best at han får finne rytmen selv ennå?

Blir glad for gode tips og erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg er mulig! Jeg har en gutt på 3 måneder selv. For et par uker siden begynte vi å bli lei av at han sovnet seint, 23-24. Han kunne sove til 10 og 11 på formiddagen. I noen dager vekket jeg han rundt 10, deretter tidligere og tidligere litt etter litt til at jeg nå vekker han kl 8. Dette har resultert i at han har blitt tidligere trøtt på kveldene og kan legges kl 21 nå. Om noen måneder håper jeg på å kunne legge han kl 19 og sove til sju neste morgen :). Lykke til!!!

Skrevet

Kansje det er verdt å prøve det da.. men hvordan sover han på dagtid? Ofte og lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...