Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere bæresjal, evt hvilket og hva synes dere om det- når bruker dere det?

Har en mnd gammel liten gutt som liker best å være inntil en av oss, så tenker at et bæresjal kan gjøre nytten her. Ihvertfall hvis man skal få gjort noe annet enn å sitte med en baby i fanget hele dagen:)

Så vil gjerne få tips om typer sjal som fungerer for gutten min nå og selvsagt litt frem i tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et elastisk sjal er greit med de minste, evt kan du bruke Mei tai, den vil du ha mest nytte av over lengst mulig tid, siden den kan brukes til større barn, og kan knytes med barnet på ryggen(når det er litt større) Jeg likte Mei tai best, men det er nok en smakssak.

Skrevet

Det er helt suverent med en bæreanordning av et eller annet slag - både inne når man har en kosesyk baby og gjerne vil få gjort noe selv, og når man skal en snartur et sted hvor man ikke gidder ta ut vogna.

Jeg har et elastisk sjal (moby wrap). Det er supert når man har en nyfødt/liten baby - behagelig for både baby og bærer, og man blir ikke sliten i ryggen av å bære babyen i det. Minuset med dette sjalet er at det er litt styr med knyting. Jeg har ikke brukt sjal til de to eldste barna mine og er dermed ganske uerfaren på dette området, men det gikk fort å lære seg knytingen. Men man bruker litt tid på å få på sjalet, så det er iblant litt dumt når man har det travelt. Må også stå inne og knyte det på, ikke utenfor bilen f.eks., slik at de lange endene henger ned i bakken...

Nå har jeg kjøpt en ergo bæresele som jeg er kjempefornøyd med! Lillesnupp her er 3 mnd, men den kan visstnok brukes fra nyfødt med et eget innlegg i. Kjøpte på Barnas Hus, så da fikk jeg prøvd selen først. Går kjempefort å få den på og snuppa oppi, og jeg klarer det selv med henne på armen (utrolig greit når man er på reise f.eks.) Den kan brukes både foran på magen og bak på ryggen og helt opp til 18 kg. Minuset her er vel at babyen bare kan være vendt mot deg. Noen vil jo se andre veien. Men jeg er i hvert fall sålangt veldig fornøyd med den :o)

Er jo så masse å velge mellom. Men det er endel nettforum du kan gå inn på og se de ulike sjalene/selene, f.eks. tettinntil.no

Skrevet

Jeg har både bæresjal og Mei Tai, og jeg anbefaler Mei Tai på det meste!!!

Syr Mei Tai på bestilling om du ønsker ;)

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med vår mei tai babyhawk =) =)

Skrevet

Bæresjal er helt genialt, og jeg bruker mitt flere timer per dag, siden lilleloppa på 2 mnd våkner etter en liten halvtime hvis hun ligger alene og sover. Samtidig får jeg hendene fri til å gjøre andre ting, og jeg bruker det også utendørs (inni jakka mi), siden hun ikke er så fan av vogna.

Har Close Baby Carrier og elsker det! Det er superenkelt og kjapt å ta på, siden det ikke krever noe knyting, og kjempegodt å bære med=) Har en Manduca-sele også (ligner på Ergoselen), som jeg tenker å begynne med når baby blir tyngre, ca 5-6 mnd gammel, siden den har hoftebelte i tillegg. I starten synes jeg sjal er det beste, siden det omsvøper babyen bedre og gir bedre støtte til hele kroppen deres.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Skrevet

sniker inn ett spørsmål her jeg. hva anbefaler dere, lillegutt er 4mnd på søndag og ca 7 kilo. jeg har babybjørn men jeg får så sinnsykt vondt i rygggen av den. har også en ringslyne(tror det er det det heter) men jeg skjønner ikke den. får han ikke til å ligge godt i den

Skrevet

forresten; selene i KRYSS bakpå ryggen ved magebæring, det er et must synes jeg, og gjør den til en drøm å bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...