Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 hvor lenge bruker dere det?? jente mi er snart 7mnd, men sitter ikke selv..har veldig lyst å kjøpe et slikt sete da vi har stokkestolen..men alder på de er jo 0-6 mnd..er det et dumt valg å kjøpe da???når skal egentlig babyene begynne å sitte selv?
pifi med tre nurk Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg ser i håndboka som følger med setet vårt at det kan brukes opp til 9 kg, så da må du vel vurdere om datteren din fortsatt kan bruke det ut i fra vekten. Videre står det jo at det ikke skal brukes når barnet kan sitte selv, så jeg går ut i fra at hvis datteren din ikek veier mer enn 9 kg og ikek sitter selv at det kan gå fint å bruke det. Vet ikke om jeg ville kjøpt setet til henne hvis det kun er kort tid til hun er for stor, det er jo en dyr investering i å fall for kun noen uker, måneder, hvis ikek dere tenker på å få flere barn etterhvert da! Vi fikk setet da lillegutt var en måned, han er to nå og vi elsker setet, bruekr det hver dag! Så jeg skjønner jo hvorfor du ønsker deg det. Datteren min på 2 år fikk tripp trapp stol da hun v ar 6 måneder, hun satt greit i det allerede da, men bare i korte perioder av gangen. Tok lengre tid før hun satt helt støtt over leengre tid.
Vimse + gullene Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 min 6 mnd gml datter får sitte i stol under måltid og i korte perioder selv om hun ikke kan sitte selv. hs sa det var helt ok. hadde aldri giddet å kjøpe babyset til stokke bare for 1 mnd eller så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå