kath gutt07 & jente10 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Det var vel tidlig for meg som hadde innstilt meg på overtid denne ganga.. Var på julegran-tenning på søndag kveld med 3 åringen. Og hadde ingen tegn, eller merka noen ting til at noe kunne være på gang... Halv to på natta gikk vannet, på min første rie. Ringte føden, fikk beskjed om å prøve å sove litt, og komme opp på kontroll kl 09:30 morgenen etter. (bor bare 5min fra sykehuset) La meg (les; satt meg i senga) og prøvde å slappe av... Samboeren satt samtidig på rieteller.no og trykka når jeg sa trykk... hehe. Etter en time var det nede i 2-3 minutter mellom riene. Vi ringte igjen, og vi "fikk lov" å komme opp for sjekk. Ringte svigerfar så han kom for å være sammen med eldstemann. På sykehuset hadde de litt mye å gjøre. Men fikk tatt noen målinger, og sjekka åpning = 3 cm. Jordmor mente det var veldig tidlig i fødselen enda, men la meg inn på et rom likevel. Etter 3 kvarter fikk jeg lystgass, og jordmor løp veldig fra og til, pga 3 andre fødsler samtidig. Da hun kom innom sa hun at hun ville sjekke åpning igjen. Jeg frykta det fremdeles bare var 3, for alt stoppet opp med førstemann. Lå i 14 timer med 3 cm da han ble født... Men neida. 7 cm!! "Åj, ja da er det ikke rart du har litt vondt...." sa jordmora... "Da kommer hun nok snart..." NEI; JEG VIL HAR EPIDURAL!!! Det rekker du nok ikke.... Og det gjorde jeg heller ikke... For akkurat DA kom pressriene.... Og 1-2-3-4 av de, så var hun der... 04:18 ble den perfekte lille prinsesse født. Mandag 29-11-2010 Daniel ble storebror til lille Miriam, 44 cm lang, og 2580 gram Det gikk fort, altfor fort. Men det er deilig å være ferdig!!
mor til en stor og liten Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Gratulerer med pia di!!
Snuskomrusk Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Gratulerer så masse med lille Miriam
*En rosa og en blå* Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Oj, det gikk raskt, ja! :-) Gratulerer så mye med pia, og gratulerer med fint navnevalg!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Gratulerer med jenta! Deilig å ha en så rask fødsel! Slippe å ligge i timesvis..
Puppemamma Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Gratulerer så mye!! Glad for å lese at du ikke hadde noe forvarsel ettersom jeg ikke kjenner noenting og er -1 i dag
Gulljentene Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Gratulerer!!! Du skremmer meg litt siden jeg også hadde ørten timer med 3 cm med førstemann og opplevde den derre: "Å, nei NÅ kan du IKKE få epidural på 6-7 cm" etter at de tok hull på en vannblære, for da gikk det fort Har sååå lyst på epidural denne gangen, men kanskje jeg skal være forberedt på å ikke alltid(les:aldri) få det som jeg vil Men som Amazing er jeg glad for å høre at du ikke hadde noen tegn - jeg vil også bli ferdig nå - termin idag........ Kos deg med barna dine nå
kath gutt07 & jente10 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2010 absolutt ikke deilig med for rask fødsel. hadde null kontroll. og verden bare suste forbi meg... Da jeg lå lenge med forrige gang følte jeg meg roligere, for da hadde jeg kontroll over situasjonen. Denne ganga var jeg bare redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå