Gå til innhold

Surmelk i skjeden????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ??

Hørte en veninne av meg sa at hun brukte det mot soppinfeksjon. Hun dyppet en tampong i surmelk/kefir og sov med den over natten.

Kan dette virkelig være bra?

Fortsetter under...

Skrevet

Yoghurt naturell er et kjent kjærringråd mot soppinfeksjon.

Men vet ikke om jeg ville brukt tampong da, ville heller sprøytet inn litt med en engangssprøyte/pipette eller bare brukt fingrene.

Soppinnfeksjonen kommer jo fordi miljøet er blitt for basisk, så det må "surnes" igjen... Du får kjøpt melkesyrebakterier på apoteket som er til underlivet, de selger også Ellen-tamponger som er tilsatt melkesyrebakterier.

Skrevet

Men går surmelk og yoghurt naturell for det samme da?

Skrevet

Ja, de gode melkesyrebakteriene er i alle syrnede melkeprodukter. Det inkluderer Biola, surmelk og yoghurt.

Dog ville ikke jeg brukt en tampong selv, men bare smurt på.

Jeg ble selv anbefalt kefir/biola/yoghurt på brystvortene da jeg hadde sopp der.

Skrevet

Men blir det ikke grisete da?

Om man putter det opp i skjeden i kveld og lar det virke i natt, kan man da ha sex i morgen uten at han blir full av surmelk?? ;-)

Skrevet

Han vil nok få litt på tissen ja ;) Men har dere hatt sex i løpet av de siste dagene har nok han også sopp, så da får du kurert han også ;)

Selv foretrekker jeg midler kjøpt på apoteket. Har prøvd naturell yoghurt en gang, men det svei og var ganske udelikat. Apotekvarer er dyrere med dog mer effektivt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...