Celeste85 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Synes det er så koselig å lese om hvordan folk finner ut at de er gravide så tenkte å starte et koselig innlegg slik før jul:) Etter å ha vært gravid 2 ganger på 6 mnd (tidlig spontan aborter) så kjente jeg veldig godt igjen de ømme puppene fra gangene før. 3 dager før IKM klarte jeg ikke vente lenger og jeg tok en test med en gang jeg stod opp. Det lyste 2 streker klart i mot meg og jeg ble selvfølgelig glad som de andre 2 gangene og håpte at alle gode ting var 3. Det ble det! Eilyn ble født 13 mai 2010, 8 dager før terminen og er selvfølgelig det vakreste i hele verden:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 14 mai 09 fant jeg ut at jeg var gravid, vi hadde planlagt å starte prøvinga så dette var 1pp. Lille frøken smule kom til verden slutten av januar 10. Jeg hadde ingen symptomer men fertilitetsmonitoren clearblue begynte å lyse på full. så da ante jeg ugler i mosen å tok en test den var jaggu positiv. Ringte så til mannen som ble en smule fortumlet hehe tok en dag eller to før han fatta at vi faktisk skulle ha nr.3. Så ringte jeg venninna mi å fortalte det til henne
Cmoi Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Etter at vi mistet vår lille sønn i april 2009, skulle vi ha 1 års pause med prøving. Hadde så stor sorg over tapet av han, at jeg ikke hadde krefter til å starte på nytt. Året gikk fort og vi kunne feire nyttårsaften med litt mere ro i sjelen og hadde kommet så langt at vi kunne glede oss og kose oss. Nyttår var kommet og jeg ble liggende med omgangssjuka, kastet opp i 2-3 dager, var skikkelig kvalm. Det rare var at jeg ble værre til kvelden, tankene snurret!!!! Kunne jeg være gravid nå?? Nei, vi hadde jo ikke prøvd en gang. Den 5 januar tok jeg en test, den var positiv Bare 8 mnd etter siste sv skap. Selvfølgelig var vi glade, vi ønsket oss jo barn, og klar måtte jeg bare bli. Lilletulla ble født 28. juli, 1,5 mnd før termin og er i dag 4 mnd. Stor, frisk og nydelig
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Nå er det ett år siden babyen min ble til, og jeg følte det på meg helt fra befruktningen. Tok en test fire dager før ikm, en uke før julaften i fjor, og den var positiv. Det var rett og slett magefølelsen min som sa i fra. På nyttårsaften kom kvalmen, omtrent da jeg dro stuffingen ut av rompa på kalkunen... tror aldri jeg kan lage kalkun igjen! ;-) Den 20. august i år kom min lille skatt, to uker før termin :-)
EgG Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Vi var ganske naive da vi skulle prøve for å bli gravid. Vi valgte mnd vi ønsket at barnet skulle bli født i og tok det der i fra. Og sånn ble det. Gravid på første forsøk! Testen var positiv den dagen jeg var forlover til en venninne.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Første gan jeg brukte vi 15 måneder på å få det til, og da måtte vi ha hjelp av Pergotime, så jeg fant ut at jeg var gravid så tidlig som overhodet mulig. Testen på kvelden husker jeg, for jeg hadde ikke nerver til å vente til morgenen. Fikk sambo til å gå inn på badet og sjekke, og han kom ut og ga meg en stor klem Vi skulle endelig ha barn Lille Lykke ble født 31 juli 2008 3 uker før termin pga svangerskapsforgiftning. Februar 2010 skulle jeg egentlig ha mensen, men jeg har aldri hatt ordentlig regelmessig mens så det var ikke uvanlig at den var litt sein. Det siste året hadde jeg brukt på å slanke meg, og jeg hadde klart og gått ned 20 kg. Men plutselig hadde jeg ikke lenger kontroll på spisingen min. Jeg var så sulten og jeg bare MÅTTE spise Men enda skønte jeg ikke tegninga. Jeg resite på trening og midt under treningen ble jeg så ufattelig sliten. Jeg klarte omtrent ikke løfte armer og bein. Så jeg måtte reise hjem. Da jeg kom i bilen kom tårene og jeg gråt og gråt, uten helt å vite hvorfor. Da jeg kom eg sa sambo til meg at jeg kanskje skulle ta en test. Han kjente igjen symptomene, men det gjorde ikke jeg. Jeg var overbevist om at dette var fordi mensen var rett rundt hjørnet. Jeg hadde jo litt menssmerter og greier, og jeg pleier og bli litt sulten rundt da. Dagen etter kjøpte jeg en test, og mens sambo var en tur på butikken gikk jeg på do og tok testen. Med engang var den negativ, noe jeg hadde forventet. La den ifra meg og kledde på meg. Vasket hender og da jeg skulle kaste testen tok jeg en ekstra titt på den, og nå var det to streker der, og den ene streken ble bare mer og mer sterk. Å herregud! Dette var ikke planlagt, men vi hadde ønsket oss to tette, men trudde ikke vi kunne få det til pga jobbsituasjoner osv. Jeg skulle jo bli student til høsten! Men nå måtte vi bare få det til, og det gjorde vi! Studiet ble utsatt til neste år, og jeg jobbet opp nok til å ha forleldrepenger ett år. Da sambo kom hjem ble han ikke sjokka, for dette visste han sa han. Han hadde sett det så tydelig, men jeg hadde ikke trudd det. Vi brkte jo så lang tid på å bli gravid sist. Lille Torkil ble født 22 november 2010, 12 dager over termin
<3guttemamma<3 Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Vi ble gravide i vår 3 pp. To dager før IKM våknet jeg morgenen og var så utrolig støl i magen! Jeg bare visste det, at nå var jeg gravid, med en gutt:) Tvilte aldri på at det var en gutt, det var så rart! Og jeg hadde så rett så rett...
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Herregud så mange skrivefeil! :/ Beklager.. Håper det er leselig da
Ennai Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Mensen hadde vært ustabil i mange mnd, så tok aldri uteblitt mens som et tegn på at jeg var gravid. Helga 27-29 nov 09 var jeg så fryktelig kald. Frøs og hakket tenner fra morgen til kveld. Fant ut at siden det var 45 dager siden siste mens, var det kanskje på tide å skjekke for sikkerhelts skyld. 2. desember lyste det positiv test mot meg Ringte samboer og fortalte det, og han bli like glad som meg er rett i overkant av et år siden jeg fant det ut. Er rart å tenke på at M har eksistert i over et år nå
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 I likhet med EgG valgte vi også måned vi ønsket at barnet skulle blir født og startet prøvinga ut fra det! :-) Og jeg tror jeg hadde eggløsning samme dag som vi startet, for 2 uker senere så merket jeg at det var noe annerledes med meg og jeg tok en test. Den viste en svak strek. Jeg husker at jeg gjorde dette om ettermiddagen etter at vi var kommet hjem fra jobb. Jeg klarte ikke å vente til dagen etterpå... :-) I går var det akkurat 1 år siden vi hørte hjertelyden hans for første gang, da var jeg akkurat 12 uker på vei. Nå ligger han i vogna og sover søtt! Sukk! :-)
Tingenes Herre Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Så hyggelig tråd! Dette vil jeg svare på! Vi hadde prøvd i 3pp da det klaffet. Jeg hadde vært gravid før, så jeg visste godt hvordan det føltes. Etter 3 pp var jeg allerede blitt utålmodig! Gikk hver dag og kjente etter, begynte allerede dagen etter EL (brukte EL-tester)..hehe! Kjente ingenting spesielt. 8 dpo tok jeg en test, tenkte det måtte være alt for tidlig, men klarte ikke å vente (som vanlig). Testen var svakt positiv, men det skjønte jeg ikke før dagen etterpå, for da var den knall-positiv! Jeg stirret sånn på den testen at jeg ble skjeløyd! Så satte jeg meg ned på sofaen med den og ventet to timer på at samboeren skulle komme hjem, så jeg fikk fortalt det til noen. Husker følelsen av å sitte der med verdens deiligste hemmelighet :-)
Evigheten Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 poäng har fått baby <3 Våre er på en måte akkurat like gamle de da, selv om din er litt eldre. He he. Vi hadde bestemt oss for å ikke aktivt prøve, men slutte med prevansjon og ta det som det kom. Vi var egentlig veldig uforsiktige i begynnelsen av forholdet for seks år sia, men likevel ble jeg heldigvis aldri gravid. Med dette i tankene var jeg nesten overbevist om at vi ikke kunne få barn egentlig, eller at det i hvertfall ville bli vanskelig. Men, 5. desember 2009 (ett år siden i dag!), 2 mnd etter p-pilleslutt, ble mini laget. Selv om jeg ikke hadde trua på at det kom til å skje noe klarte jeg likevel ikke å vente særlig lenge med å ta test. Testa positivt en uke før julaften, 5 dager før IKM. He he Vi bestemte å vente 3 mnd før vi fortalte det til noen andre. Det holdt til julaften. Da klarte ikke jeg å holde kjeft lenger. Mye fordi det var ekstra morsomt å fortelle det, siden ingen trodde at VI hadde tenkt å få barn på maaaange år. Mini ble født 11. september, 11 dager etter termin
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 for 3 år siden trodde jeg at jeg fikk skikkelig omgangssyken, var så dårlig, kastet opp og kastet opp, tålte ikke smaken av øl i flere uker før dette da, så ringte legen og ville ha sykemelding for det varte i flere dager, han tok noen prøver deriblandt urinprøve og graviditetstest, og jammen var jeg gravid, var da 9 uker på vei og akkurat blitt singel.. snuppa er 2 år nå i desember ble sammen med min nåværende samboer en liten stund etter jeg fant det ut, og i fjor ville han prøve å få en til, sluttet på pillen og lot det gå som det gikk, hadde en spontanabort i sommer og var da ca 8 uker på vei da... denne gangen hadde vi vært ute på lørdagen og dagen derpå spiste vi kebab og fikk matinfeksjo begge to, lå å kastet opp om en annen, men dagen etter ble han frisk og ikke jeg, jeg var dårlig i 3 dager med mye oppkast, tok da e test, siden det var slik jeg fant det ut sist, og joda den var positiv var ikke mer enn 6 uker på vei denn gang, og har nå en liten sønn på 1 mnd som ble født på termin
Mjølkekua Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Åh.. Mimre, mimre! Med førstemann ble jeg gravid på 2 pp, eller egentlig 1 pp siden mannen var bortreist i 2 uker (og jeg hadde 28 dagers syklus). Var veldig spent, men hadde ingen spesielle symptomer. Tok en test 3 dager før forventet mens, og det stod "gravid" før jeg hadde tisset ferdig ;-) oh lykke! Ringte mannen med en gang, og skalv på hendene og var helt ute av meg.. Gutten vår kom til verden etter 4 døgn med rier med hastekeisersnitt. En dag over termin - 10 desember 2008. Med andremann var vi på bryllupsreise, og gutten vår var 9 mnd. Vi hadde bestemt oss for to tette - men regnet med at det ville ta en stund siden jeg akkurat hadde fått igjen mensen etter førstemann. Men, en kveld hvor vi satt og delte en flaske vin på terrassen en kveld sa jeg (helt uforberedt for begge): "nå er jeg gravid, og det er ei jente denne gangen". Ble litt satt ut av det jeg hadde sagt, og gledet meg til å teste. 2 dager før forventet mens, på ettermiddagen tok jeg en digital test. Den blinket og blinket. Og jeg tenkte at nei, jeg hadde tatt feil.. Stekte gutten min og skulle til å kaste testen da jeg plutselig så at det stod " gravid".. Ble helt sykt glad, og husker jeg gav gutten min en stoor klem. Deretter pakket jeg inn testen til mannen min og la den på nattbordet. Han skjønte ingenting. Vendte og vred på testen, før han så på meg og spurte hva dette var ;-p eeeh.. Hva står det på den da?, sier jeg. " gravid" sier han og ser rart på meg.. "Er vi ferdige å prøve allerede??". Hehe.. Han var nesten skuffet, synes han hadde fått så mye i det siste og var overlykkelig ;-p så kom verdens skjønneste jente til verden 8 dager før termin, 6. Juni 2010.
Mjølkekua Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Jeg "stekte" selvfølgelig ikke gutten min;-p stelle skulle det stå.. Haha.. Artig med ordbok på iPhone.
Ladybug~N&E Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 haha, stekte gutten ja;) åh, deilige, deilig minner!! blir helt salig av å tenke tilbake på slike ting jeg;) jeg orker ikke fortelle om de to første gangene jeg blei gravid, da jeg mistet begge to. den første i uke 12 og den andre i uke 6. (juli og okt.06) men så.. i desember 06.. skjedde det noe. jeg våknet med ømme bryst på julaften. begynte å lure litt men med en hel uke til ikm så var det liten vits i å teste. jeg klarte å holde meg i 3 dager og testet tidlig 27des. 4dager før ikm. negativ..... skuffet som fy. sto og stirret ihjel testen og la den så fra meg i badehyllen. syntes den så litt rar ut idet jeg la den fra meg så måtte titte en gang til. og joda... der var det et svakt, men klart kryss som lyste mot meg! 1000tanker fór igjennom hodet mitt! glad, lykkelig, nervøs, redd, kvalm, forvirret. jeg følte på meg at det skulle gå fint denne gangen og siste dagen i august 07, to uker før termin, kom min lille vakre gutt til verden! lykke!!!!!! vi planla å prøve på neste etter sommeren 08. vi utsatte det til våren 09. begynte å prøve i mai 09. de to første pp'ene skjedde lite. første pp var vi for seint ute til el, andre gangen hadde skadet mannen min ryggen på el-dagen så da blei det ingenting. 3pp trodde jeg på nytt at vi gikk glipp av el. hadde ingen symptomer og følte ingenting på meg. alikvel valgte jeg å ta en test, lørdag 15august. vi skulle på fest og jeg hadde ikm mandagen etter. sto lenge og lurte på om jeg skulle svi av testen. gjorde det mens mannen var å leverte guttungen til barnevakta og jaggu sto den ikke å blinket gravid;) hadde testen i én hånd og ølen i den andre. ølen blei satt tilbake og jeg måtte ringe mannen min med en gang å fortelle nyheten! han trodde nesten ikke på meg og måtte studere testen når han kom hjem. lille vakre jenta vår kom til verden 28april2010, akkurat på termindato;) jeg blir helt tårevåt når jeg tenker tilbake på disse dagene, samt dagene barna blei født. den følelsen jeg hadde på disse dagene glemmes aldri;) den er som en rus! og jeg gleder meg til neste gang;)
Løvinna30 Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 vår var ikke planlagt.. men mensen var 1 1/2 uke for sen... og lørdag var jeg ute på byen og legger som regel bankkort i BH'en.. og denne kvelden gjorde et SÅÅ vondt å ha bankkorte i BHen... så fikk en mistanke da jeg var ute på byen ;( også, søndag kveld spiser jeg sjokolade, blir kvalm etter en sjokoladerute (blir som regel ALDRI kvalm av godis).. enda en mistanke.. Mandagen etterpå tisset jeg på testen, la den på vasken og hadde tenkt til å dusje mens den "jobba", det lyste GRAVID på den før jeg gikk inn i dusjen.. hurra! Barnefar ble sjokkert.. Hadde termin 31juli og han kom 10 dager før termin.. han var (ER) så pen og nydelig. Veldig stolt av han..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Fikk beskjed om at jeg ikke kunne få barn i november 09, da hadde vi prøvd i ett år, og etter en operasjon som avsørte en smadret eggleder og altfor mye vev og blod i buken, var beskjeden klar! Så vi la fra oss tanken, bestemte oss for å tenke på adopsjon når vi hadde gjort oss fortrolige med tanken. Jeg husker jeg hadde så såre brystvorter i midten av desember en gang, at jeg satt og gråt, skjønte fint lite da gitt...Puppene ble forferdelig ømme, men jeg kunne jo ikke bli gravid, så det var vel bare "voksesmerter". På julaften skulle jeg hatt mensen, men den kom ikke- sikkert pga operasjonen tenkte jeg. I romjula var vi på fest, jeg orka 1 øl, og røyka svært lite, brakk meg mye, og var forferdelig irritert..Julestress og mye feit mat var svaret mitt på det! Var på shopping 3 juledag, kjøpte meg masse nytt og fint undertøy, kom hjem og skulle ta på meg den ene bh'en, litt liten, men gud så flotte pupper a gitt-- ja,da var ikke de smertene for ingenting tenkte jeg! Nyttårsaften kom, jeg orka fint lite mat, heller ikke noe særlig alkohol..1,2 og 3 januar kom og gikk! Mandag 4 jan, våknet jeg av at mannen lå og uffa seg i stua, han hadde så vondt i magen, likbleik og kaldsvetta, så vi dro i hui og hast til legen. Mens vi satt der spurte legen hvordan det gikk med meg (samme fastlege begge to) og jeg sa at jeg forstatt venta på mensen etter operasjonen, legen så litt rart på meg og sjekka opp noe på dataen. "Men man skal ikke få forsein mens av slike operasjoner, gå å tiss i et glass".Jeg ble litt irritert og sår, men gikk å tissa på detta glasset..og selvom jeg visste at jeg ikke var gravid syns jeg at jeg venta i evigheter på svaret.."Joo" sier labdama.."jeg vet ikke om det er så positivt for deg, men den var i allefall positiv"..Jeg hoppa og skreik og gråt..og stakkars samboeren min hoppa opp av stolen, og så besvimte han--- det var blindtarmen hans! Så den kvelden satt jeg aleine hjemme, med en positiv test i hånda, og en mann på sykehuset for blindtarmoperasjon.. 3 sept kom verden herligste gutt til verden..et lite mirakel!!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 Hehe, så artig! Vi er ganske sikre på at bebisen vår ble laget 1. des i fjor. Og nå er han allerede 3.5 måneder gammel! Dette året har gått veldig fort Uff, stakkars som gikk så lenge over! Kom han av seg selv? Hos meg gikk vannet to uker før, men så skjedde det ikke så veldig mye mer, så jeg ble i gangsatt til slutt. Fødselen var heldigvis kjapp og grei:) Du hadde termin 1. sep du og? Vi holdt det hemmelig ganske lenge. Våre nærmeste venner og familie fikk vite det i slutten av februar. Men først i juni ble det facebook-offisielt! Var en del sjokkerte tilbakemeldinger da! Vi tenkte at hvis folk ikke ser det selv, så kan de bare ha det så godt Men siden det ble lagt ut et "tjukkasbilde" av meg så fant jeg ut at jeg likevel bare kunne skrive at jeg var gravid på statusen min. Og nå er han blitt så stor at jeg pakket vekk babykurven i dag... han fyller den på langs og på tvers!
MissVaiper Skrevet 6. desember 2010 #21 Skrevet 6. desember 2010 poäng har fått baby <3, så gøy å se at flere kan kjenne det fra befruktningen. Jeg tok ut spiralen 30. november i fjor. Rett etter samleiet kjente jeg det på meg og tenkte "det er nå det skjer". Jeg viste at jeg var gravid og jeg viste at det var ei jente. Tok testen samme dag som jeg ventet mensen og da lyste det fra testen "Gravid, 1-2 uker". Selv om jeg viste det før jeg tok testen var det allikevel skummelt å ta den. På den ordinære ultralyden klarte de ikke å se kjønnet, men på 3d i uke 28 ble det bekreftet, ei lita jente. Prinsessa mi kom en uke over tiden 31.august i år og var ikke så liten som han på 3d UL hadde spådd. Hun var hele 4200 gr liten og 52 cm. Hehe!
MissVaiper Skrevet 6. desember 2010 #22 Skrevet 6. desember 2010 poäng har fått baby <3, så gøy å se at flere kan kjenne det fra befruktningen. Jeg tok ut spiralen 30. november i fjor. Rett etter samleiet kjente jeg det på meg og tenkte "det er nå det skjer". Jeg viste at jeg var gravid og jeg viste at det var ei jente. Tok testen samme dag som jeg ventet mensen og da lyste det fra testen "Gravid, 1-2 uker". Selv om jeg viste det før jeg tok testen var det allikevel skummelt å ta den. På den ordinære ultralyden klarte de ikke å se kjønnet, men på 3d i uke 28 ble det bekreftet, ei lita jente. Prinsessa mi kom en uke over tiden 31.august i år og var ikke så liten som han på 3d UL hadde spådd. Hun var hele 4200 gr liten og 52 cm. Hehe!
Evigheten Skrevet 6. desember 2010 #23 Skrevet 6. desember 2010 poäng har fått baby <3 Jeg hadde termin dagen før, 31. august. Men av en eller annen grunn var jeg skråsikker på at det kom til å bli fødsel 23. august, he he. Så jeg følte jo at jeg gikk 3 uker over i stedet for 11 dager.. Ho kom av seg selv, dagen før jeg skulle settes i gang Vi skal straks pakke vekk vogga! Nå ligger ho i skikkelig nedoverbakke hvis ho snur seg litt oppi der, så da er det på tide med sprinkelseng. Så foooort tiden går!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 6. desember 2010 #24 Skrevet 6. desember 2010 MissVaiper: OI! Det var ei stor jente! Gutten min var3665/50 til fødsel og var sånn sett midt på treet. Men han kom jo to uker før og var estimert til å være 4200 til termin. Må si jeg er glad for at han valgte å komme et par uker før! Ja, det er merkelig hvordan kroppen sier i fra. Jeg var ganske usikker på kjønnet frem til uke 14. Mistet en tvilling i uke 13, og siden det var toegget, så tror jeg at tvillingen var ei jente. For etterpå hadde jeg en visshet om at det var en gutt. Koser meg masse med gutten min, hittil har han sovet mye og skreket lite. Håper det fortsetter sånn!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 6. desember 2010 #25 Skrevet 6. desember 2010 Hehe, jeg var skråsikker på at jeg ville gå helt til 14. sep, som var min igangsettelsesdato. Fikk jo helt sjokk da vannet plutselig gikk 18. august! Jeg hadde jo nesten en måned igjen, mente jeg. Men de siste dagene før vannet gikk så hadde jeg fått en intens trang til å klargjøre de siste tingene som måtte ordnes. Så kroppen visste nok hva som skjedde, selv om hodet ikke var helt med! Ja, de små vokser så fort. Lille er nå i størrelse 68 og hentesettet i størrelse 50 er bare et vagt minne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå