Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Sjansen er vel relativt liten? Altså om man har sex på dag 15 i syklusen
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Stikkordet er ETTER - nei da blir du ikke gravid. MEN det er ikke sikkert at eggløsningen er over på dag 15. Alle er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Ja, det kan du. Sjansen er ikke liten dagen etter eggløsning, heller motsatt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Jeg trodde man hadde mye større sjanse for å bli gravid hvis man hadde sex før eggløsning..
Gjest ->>- Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Ja, det kan du. Et egg kan vanligvis befruktes i cirka 24 timer etter at det slippes. (Om dag femten er en bra dag kommer jo veldig an på når i syklusen du faktisk har eggløsning).
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Egget ditt lever i ca 24 timer, når som helst på de timene kan du bli befruktet. Når egget har gått til grunne kan du ikke bli gravid lenger i den syklusen... Sædcellene lever i inntil 7 dager (!) inne i deg, så sjansen for å bli gravid er størst om man har sex i dagene før eggeløsning, da ligger sæden der og venter på egget. Sjansen for å bli gravid på dag 15 er ganske stor, slapp du egget på dag 14 lever det enda og ligger klar i eggelederen og venter på sæden. Slapp du egget litt sent denne måneden, om enn bare 10-12 timer sener enn vanlig er sjansen for å bli gravid stor! Det er heller ikke så uvanlig å slippe to egg på samme måned, da kommer de med inntil et døgns mellomrom, og en orgasme kan trigge kroppen din til å slippe et ekstra egg. Ville absolutt ikke tatt noen sjanser på dag 15 i syklusen nei, ikke om et svangerskap er uønsket!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg pleier å ha eggløsning på dag 14.. vanlig 28 dagers syklus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå