Gå til innhold

Kan man bli gravid dagen etter eggløsning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjansen er vel relativt liten?

Altså om man har sex på dag 15 i syklusen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikkordet er ETTER - nei da blir du ikke gravid.

MEN det er ikke sikkert at eggløsningen er over på dag 15. Alle er forskjellige.

Skrevet

Ja, det kan du.

Sjansen er ikke liten dagen etter eggløsning, heller motsatt.

Skrevet

Jeg trodde man hadde mye større sjanse for å bli gravid hvis man hadde sex før eggløsning..

Skrevet

Ja, det kan du. Et egg kan vanligvis befruktes i cirka 24 timer etter at det slippes.

(Om dag femten er en bra dag kommer jo veldig an på når i syklusen du faktisk har eggløsning).

Skrevet

Egget ditt lever i ca 24 timer, når som helst på de timene kan du bli befruktet. Når egget har gått til grunne kan du ikke bli gravid lenger i den syklusen... Sædcellene lever i inntil 7 dager (!) inne i deg, så sjansen for å bli gravid er størst om man har sex i dagene før eggeløsning, da ligger sæden der og venter på egget.

Sjansen for å bli gravid på dag 15 er ganske stor, slapp du egget på dag 14 lever det enda og ligger klar i eggelederen og venter på sæden. Slapp du egget litt sent denne måneden, om enn bare 10-12 timer sener enn vanlig er sjansen for å bli gravid stor! Det er heller ikke så uvanlig å slippe to egg på samme måned, da kommer de med inntil et døgns mellomrom, og en orgasme kan trigge kroppen din til å slippe et ekstra egg.

Ville absolutt ikke tatt noen sjanser på dag 15 i syklusen nei, ikke om et svangerskap er uønsket!

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg pleier å ha eggløsning på dag 14.. vanlig 28 dagers syklus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...