Lillemeg89 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Har hatt en veldig sterk følelse av at jeg er gravid, så på torsdag kjøpte jeg tester. Den første, QR, tok jeg på kvelden, og den hadde en ørliten strek, men det kan godt være en skyggestrek jeg har sett.. Fredag morgen, tok jeg en ny QR test, men veldig tidlig om morningen, og jeg tisset så og si i koma, så kjapt på testen, tenkte at det ikke var noe der, men da jeg kom tilbake igjen, etter noen timer (max..) så var det klart og tydelig 2 streker! På lørdag, i dag, testet jeg med den Digitale Clear Blue med ukesindikator, og der stod det IKKE GRAVID, men jeg hadde drukket så mye vann og tisset så mye i løpet av natta`n, at jeg tenker at jeg har "skylt vekk" hCG stoffene.. I sted kjøpte jeg en ny test.. (vil være sikker..!) og da jeg tisset på den, kom det urin på selve displayet også, men det kom frem 2 røde streker, selv om teststreken var veldig svak, jeg er redd det var urinen på displayet som ødela for kikken.... Trenger gode råd av dere der ute..! Hadde siste dag mensen rundt 16. november.. Men sliter med å bli gravid, og vil gjerne gjøre alt jeg kan for å beholde barnet når jeg først blir det.. Hva er deres erfaring med QR vs. CB?
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har lest mye om QR, og den er kjent for å gi skyggestreker og falske positive streker etter test-tiden er gått ut. Om det kommer en strek 2 timer etterpå, kan du ikke stole på den, det står i bruksanvisningen hvor lang test-tiden er. Mitt beste råd er å vente et par dager før du tar en ny digital CB. Du sa ikke hvilket merke den siste testen (med to røde streker) var, men om den viste 2 streker før test-tiden var ute, så betyr det at du sannsynligvis er gravid. En strek er en strek. Det varierer litt fra merke til merke hvor sterk streken er.
Måne66 *gravid* Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Skjønner at du lurer veldig. Mitt beste tips er å være nøyaktig når du tester. Dvs. lese bruksanvisningen. Det som vanligvis funker er å ikke ha tisset siste 4 timer før du tester, og bare drukket litt/normalt (ett glass vann) i denne perioden. Samle urin i en kopp så slipper du å bekymre deg for urin på feil sted. Og om du får en veldig svak men definert strek så betyr det det samme som en sterk strek :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå