Gå til innhold

Blødning... kan noen som har opplevd dette se hit?

Anbefalte innlegg

I formiddag hadde jeg bitte litt friskt blod på papiret ved do-besøk.

Nå i kveld har jeg brunlig utflod. Det er ikke store mengder det er snakk om, men man blir jo veldig bekymret...

Kan dette være en liten blødning etter samleie? Hadde for to dager siden... Eller kan det være fordi jeg løftet noen ganske tunge pappesker på jobb i går...

Vil ikke skade den lille... Håper alt er bra der inne, og at det ikke blir noen fler tegn til blødninger!!!

Noen som har opplevd slike småblødninger som kan berolige meg, eller bør jeg kontakte lege/jordmor??

Fortsetter under...

Hei

Det er veldig individuelt med blødning og gynekologene sier at det er ikke unormalt. Men det er forskjell mellom blødning og blødning. Det anbefales å oppsøke legen. Det skal jeg gjøre for jeg blør også. OG livredd, selv om jeg vet… Det begynte med litt mageknip og to dråper på papir. Fortsatte litt i dag tidlig ved do besøk, men mindre og mindre utover dagen. Har ikke hatt noe smerter i dag.

Lykke til

Huff, ja man blir veldig bekymret, og bruker ofte mye tid på å søke etter svar på nettet. Blødning uten smerter er ofte ufarlig. Noen blør mye i hele svangerskapet men det går likevel bra. Og noen blør fordi det har skjedd noe galt underveis, og det er veldig individuelt om man blør mye eller lite (og selvsagt hvor i svangeskapet) ved spontanabort. Men som sagt er det velding mange som opplever blødninger, og som det går bra med! :) Hvis du ennå er veldig bekymret, ta kontakt med legen din.

Hei kjære deg

Forstår dine beskymringer sååååå godt. Har selv hatt blødning siden 4 dager før ikm. er i dag 5uker på vei oghar vært til sjekk hos lege. De mente det ikke var farlig da jeg ikke hadde blødd klumper eller hadde smerter.

Det kommer brunt blod og fyller ca to truseinnlegg om dagen. Føler me gravid, eller merker det på brystene og er veeeeeldig oppblåst på kvelden. Super trøtt.

Ble selvfølgelig veldig redd, da jeg ikke blødde med førstemann. Legen tok en gravitst som var positiv og målte hcg nivået, skal tilbake tirsdag for å måle igjen. De vil da se om det er en normal stigning eller om det flater ut. De vil også kunne se hva som er normalt nivå i den 6.uke og hvor jeg liger i forhold til dette

Dra til legen hvis du er engstelig, ble selv mye roligere av å være der, selv om jeg gruer meg til å få svar og håper og tror det er som legen nevnte. En følsom livmortapp som kan ha fått et rift.

Lykke til fra meg

Det kan godt være at det kommer fra sexen ja, skjedde med meg noen dager etter sex i 1 trimester også.

Har blødd friskt blod titt og ofte under hele svangerskapet også, er 29 uker idag. De fant til slutt ut på fødepol at jeg har rufsete slimhinner i livmorhals og nooen polypper, det er helt vanlig under svangerskap og helt ufarlig.

Merket at det ofte kom blod når jeg anstrengte meg ja, skjedde som regel på jobb eller når jeg løfta tungt/støvsugde, nå ofte når jeg nyser eller er hard i magen, fordi når man anstrenger seg brister blodkarene i slimhinnene.

Men blod er alltid best å få sjekket sa fastlegen til meg.

Lykke til :o)

Jeg hadde brunlig utflod av og på en uke, sammen med mindre symptomer. Jeg hadde da ingen smerter overhode! Da kontaktet jeg lege og ved ul-sjekk viste det seg at embryoet hadde sluttet å vokse ukesvis før. Få deg en legetime og sjekk det.

Annonse

Jeg fikk blødninger første gang da jeg var 5+3. Det startet som litt rent friskt blod de første timene og eskalerte enormt i løpet av dagen. Fikk time hos lege, målte hcg og GU. Viste seg at jeg hadde lukket livmormunn og han kunne ikke si så mye mer før etter et par dager og ny hcg prøve. Det viste seg at hcg økte akkurat som det skulle , men de nærmeste dagene økte blødningen ytterligere. Jeg blødde VELDIG store mengder, koagler og friskt blod. Var sikker på at det var over, men da jeg kom til gynekolog over helgen var det en inntakt fostersekk, men inget hjerte som slo. Det kunne forsåvidt stemme med at jeg antakelig var 6+0. Måtte vente en uke for ny ultralyd i håp om at et lite hjerte skulle begynne å slå, men etter 3 dager fikk jeg nye enorme blødninger. Det fosset både blod og koagler i mange dager. Fikk komme inn på sykehuset i helgen der de gjennomførte ultralyd og vi så et hjerte som slo <3 Legen sa rett ut at hun ikke forventet dette da hun så hvilke mengder jeg blødde og det var en stor gledelig overraskelse for oss! Dette er nå 2 uker siden og jeg er 9+0 i morgen. Jeg har hatt nok en runde med blødninger siden dette, men har aldri hatt vondt- faktisk mindre ubehag i magen når jeg blør sammenlignet med livmorsmerten jeg kan kjenne inne i mellom. Nå er det snart 2 uker siden siste UL, men skal til ny kontroll denne uken og håper at alt fortsatt er som det skal. Det er nervepirrende og en emosjonell berg og dal bane, men foreløpig ser det ut til å ha gått bra. Så dette er en historie om store blødninger tidlig i svangerskapet- hvordan det ender vet jeg ikke, men enn så lenge ser det ut til at det kan gå bra. Lykke til, jeg føler med deg.

Tusen takk for alle svar, selv om noen ikke akkurat gjorde meg mindre urolig!...

Fikk komme inn til min snille lege i dag. Fikk time 30 min etter at jeg ringte! :) Der inne var det en liten dingseboms som sprellet og vi så et hjerte som enda banket!! Så alt er bra!!

Nå håper jeg at jeg slipper å dra på legekontoret flere ganger utenom de ordinære kontrollene! Men det er veldig godt å ha en så grei lege!!! Han sa at det var bare å ringe, så fikk vi komme på en rask sjekk! Tar jo bare 5 minutter å se etter!

Så bra at det går bra med deg frk.smil !! Jeg er 8+5 i dag, så vi er ikke så langt unna hverandre! Vi får tenke varme gode tanker og nyte juletiden mens spirene vokser seg større for hver dag som går!

**Adventsklem**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...