Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe her som har hatt det? Gjerne på St.Olavs :)

Jeg skal ha det pga foranliggende morkake. Har termin 30. januar, men skal inn på tirsdag å få satt dato.

* Hvor lang tid i forveien ca blir det satt opp?

* Legges man inn dagen før? Hva skjer evt den dagen?

* Får man ett klokkeslett for når man skal på operasjonsstuen? Kan dette bli forskøvet?

* Selv om jeg har fått beskjed om at det bli ks, kan det skje at når jeg kommer dit på kontroll at morkaka har trekt seg opp?

* Hvor lenge låg du på oppvåkning og sykehuset? Var formen bra?

Nysgjerring jeg, så kommer sikkert flere spørsmål :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Jeg skal (antakelig) ha, på St Olavs, i begynnelsen av januar, har termin den 7. Så jeg kommer til å følge med på denne tråden :)

Hvis du har foranliggende morkake skjønner jeg at du skal ha ks, men når ble det bestemt?

Ettersom jeg har skjønt blir man satt opp til en tid (om det er en tid til innleggelse eller til selve operasjonen vet jeg ikke), men den kan forskyves hvis det kommer inn et hastetilfelle.

Håper du har lyst til å dele noen svar du får på tirsdag, selv skal jeg ikke inn til samtale før den 14.. Lykke til! :)

Skrevet

Hei, jeg titter bare innom her etter å ha født med ks for tre uker siden, men tenkte jeg ville svare deg med mine erfaringer (ikke fra St. Olavs riktignok).

- Jeg fikk dato i uke 36.

- ble ikke lagt inn dagen før, da vi har kort vei til sykehuset. Måtte møte grytidlig samme dag, og fikk vite hvilket "nummer jeg var i køen" på telefon dagen før

- klokkeslettet kan absolutt bli forskøyvet fordi alle hastesnittene må prioriteres. Innstill deg på venting, så kan du heller bli positivt overrasket om du slipper :-)

- jeg lå i noen timer på oppvåkningen - ca. tre, tror jeg. Fikk så mye morfin at jeg ikke var helt klar i toppen. :-) Sto på beina samme dag, og gikk dagen etter. For meg var etterriene mer plagsomme enn sårsmerter. Formen var forholdsvis bra, men det er klart at man ikke akkurat spretter rundt. Det er ubehagelig å snu seg i senga etterpå, og litt vanskelig å komme seg opp av den. Jeg dro hjem fra sykehuset på dag 2, og synes det gikk fint, selv om det tok en uke før jeg følte at jeg var mer meg selv. Må også si at selve inngrepet foregikk rolig og kontrollert, selv om jeg var über-nervøs.

Masse lykke til!

Skrevet

Mentha:

Det ble bestemt på torsdag når jeg var inne for å sjekke om den hadde trekt seg opp.

Enits40:

Høres ut som det gikk veldig greit da :)

Jeg gruer meg ikke i det hele tatt, er bare utålmodig og kjempenysgjerrig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...