førstegang...1 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Nå nærmer jenta vår seg 4 måneder og hun må ha pupp for å sovne. Eller byssing. Hvis vi legger henne uten hyler hun. Bysser henne noen ganger i søvn. Pleier å hyle da også før hun sovner. Er det dumt at hun har fått denne vanen? Hva kan jeg gjøre? ( Nei hun vil ikke ha smok) Vil så gjerne at hun kan finne søvnen selv. Setter stor pris på tips:)
Cmoi Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Hei Kjenner den ja, har ei tulle som akkurat er blitt 4 mnd. Har vært masse byssing og pupping for å få henne til å sove, har bevisst prøvd å legge henne våken, det er noe de må lære seg etterhvert uansett, jo før jo bedre. Vi begynte med å roe henne i armene, legge henne forsiktig ned før hun sovnet. Av og til begynte hun å gråte, ble da tatt opp et par ganger i tilfelle hun måtte rape. Når hun hadde fått opp 2-3 ganger, tok vi henne ikke opp neste gang hun begynte å gråte, men pakket henne godt inn i dynen, vugget litt frem og tilbake og pratet forsiktig med henne til hun roet seg. Kysset henne på kinnet og hysjet stille og strøk henne over kinnet. Sang gjerne en natta sang. Hun gråt aldri mer enn et par min, men det virket som en evighet. Det gikk 4-5 dager med dette, nå legger hun seg både til formiddagslur, ettermiddagslur og til kvelden uten å sovne først ) Det hender hun gråter litt, da får hun fortsatt opp for å sjekke om hun må rape, men vi går ikke ut fra soverommet med henne når hun er tatt opp igjen. Er blitt en engel å legge, vi brukte ofte 2-3 timer på kvelden før hun roet seg, og nå er det stillt med en gang, skikkelig deilig ) Lykke til.
Novadona Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Mitt lille gull er bare 1 mnd og 15 dager, men jeg tror han har forstått at jeg tar han opp når han griner, på samme måte ikke legger han ned før han sover. Han vil ikke ligge i baggen lenger, no som var helt ok intill for to uker siden. Burde jeg la være å ta han opp hele tiden også?
sthans Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Samme her i huset. Ville bare sovne ved puppen om kvelden -og illskrek hvis han ble lagt våken. Tok en evighet å legge. Har begynt å vekke han for å rape før han legges ned og så sitter jeg hos han, nynner / hysjer forsiktig og evt holder i hånda til han sovner. Begynner han å gråte mye, tar jeg han opp og sjekker om han må rape og roer han før det er rett ned i sengen. Aldri mer enn 2-3 ganger opp, og aldri ut av rommet. Første 2-3 kveldene protesterte han vilt, men så begynte han å roe seg. Nå sovner han stort sett ganske raskt, men det har totalt vært 2-3 uker med innsats. Var drøyt fire mnd da vi begynte. Neste skritt er å si god natt og la han sovne alene på rommet. Tror det skal gå greit - krysser fingre :-) Lykke til og gled deg til roligere kvelder!! :-)
Mamma's Magic Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Du bør IKKE la vær å ta opp baby på 1,5 måneder, nei, tror ikke han skjønner veldig mye ennå, han sier bare fra atr han trenger deg, og er ikke bortskjemt. Det er alt for tidlig.
Tingenes Herre Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Jenta mi er bare 2 mnd og sovner enten ved pupp eller byssing. Tror jeg har tenkt til å fortsette med det leeeenge enda. Tenker at hun blir tryggere desto eldre hun blir, gidder ikke stresse med det nå. Vil bare at hun skal føle seg trygg og elsket. Ikke så mange andre måter å vise henne det på nå, akkurat! Lykke til uansett hva du velger!
Pumba78 Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Min er 6 uker, og etter i natt vurderer jeg å begynne nå å prøve å venne henne til å sovne i senga si. I natt ike bare Måtte hun ligge på brystet mitt eller i bæresjal for å sovne, hn våknet også og hyylte når hun ble lagt ned. Dermed fikk jo ikke jeg sovet i det hele tatt - bortsett fa når vi begge supper av under nattammingene... Tips?? Vet hun er liten, men jeg overlever ikke uten søvn i det hele tatt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Funker det ikke å samsove? Her sover jeg med lilleloppa på 2 mnd vedsiden av meg i senga om natta- veldig greit, for da sovner vi begge med en gang igjen etter ammingen og vi slipper alt styret med å bysse og legge ned i senga X antall ganger! Jeg gidder ikke å stresse med å lære babyen å finne roen av seg selv allerede nå- det kommer vanligvis av seg selv etterhvert, og de er i mine øyne litt for små til å kunne klare dette enda (noen gjør det jo såklart "av seg selv", men alle babyer er forskjellige osv..)- og de er ihvertfall altfor små til å måtte gråte seg i søvn, det skjer ihvertfall ikke her i heimen (altså, det hender jo at hun gråter, men da har jeg henne i armene mine/ bæresjal el lign, hun må ikke ligge alene i sengen sin og gråte, det har jeg ikke hjerte til rett og slett) Noe av problemet med å puppe i søvn kan jo være dette med søvnassosiasjon, les mer her f.eks; http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå