Gå til innhold

Hvor lenge før prøving, slutter dere på prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke begynne å prøve før i april, men går foreløpig ikke på noe, vet ikke om jeg gidder å begynne på p-piller bare for å ta 1pakke.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelig jente 10 + ny baby 12?
Skrevet

Hei!

Jeg begynte på pillene i slutten av november og skal bare gå på de i 6-7 måneder tenker jeg. Har ei datter på 6 måneder. Så for meg blir det jo litt anderledes. Men skjønner deg godt at du er skeptisk til å begynne på pillene, siden det er for en så kort periode. Syklusen kan jo bli uregelmessig av p-pillebruk. Noe man ikke trenger i prøveperioden;)

Er det krise hvis du blir gravid før april? Hvis ikke, ser hvertfall ikke jeg vitsen med å begynne.

Lykke til med prøvinga:)

Skrevet

Jeg hadde ikke begynt på p-piller så kort tid før prøving. Veldig mange som får tull med syklusene og det er jo litt kjedelig når man endelig skal begynne prøvingen! Hvis det er krise at du blir gravid før, så kan du kanskje vurdere å begynne. Ellers kan dere jo hoppe av i svingen eller bruke kondom fram til det.

Skrevet

Takk for svar dere. Er egentlig ikke krise for meg å bli gravid for meg i dette sekund, men her er mine grunner til å vente:

1. Mannen har bare bestemt seg for våren dermed basta.

2. Både min mann og sønnen min bursdag i november. Så vil egentlig ha en litt tidlig på året denne gangen

3. Da rekker vi å få litt økonomisk oversikt.

Men for å være helt ærlig så verker det i eggstokkene mine etter å bli gravid.

Gjest Nydelig jente 10 + ny baby?
Skrevet

Skjønner deg godt! Både grunnene til å vente noen måneder og ønsket etter å starte prøvinga nå, helst i går;) Dere får bare prate litt mer sammen da, og veie argumentene for og imot.

Det er det mannen min og meg driver med for tida. Vi har begge lyst å starte prøvinga igjen nå, samtidig som vi også kan vente til våren/sommeren med å prøve. Vi har ei jente på 6 måneder, som jeg nevnte litt tidligere, så jeg kunne tenkt meg å jobbe 1. år før neste kom. Men samtidig har vi bestandig snakket om å få ungene tett, så det frister like mye å begynne igjen nå.. Tett blir de jo uansett, men kjenner også at det verker i eggstokkene;) Vanskelig dette!

Lykke til uansett hva du velger:)

Skrevet

Vi skal også begynne i april tenkte vi:-)

Vurderer å slutte med p-ring over nyttår. Hører mange si at det kan ta to tre måneder før syklusen er i gang igjen. Så da kan et være greit å være føre var! Vil jo være Klar med en gang vi begynner å prøve:-)

Tror ikke det er noe vits å begynne med piller for deg når det er så kort tid til dere skal prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...