Gå til innhold

Er paracet ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta paracet og evt hvor mange?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

paracet og pinex er lov å ta.

de inneholder virkemiddelet paracetamol, og foreløpig er d ikke påvist noe skadelig for fosteret.

fikk beskjed med lege og jordmor, at d var greit å ta, men man skal selvfølgelig ta sånt med måte.

eg har tatt pinex ved skikkelig skallebank. har utsatt d i d lengste før eg har krøpet til korset.

og eg er den som MÅ ha smertestillende ved hodepine. går ikke over uten.

med meg har d holdt å ta en, legge en kald klut på panna, og legge meg ned og slappe av.

Skrevet

Jeg er generellt skeptisk til å spise piller under graviditeten, men ved høy feber eller sterke smerter er nok paracet det beste alternativet. Kliniske studier og lang medisinsk erfaring indikerer liten risiko for skade på fosteret og det nyfødte barnet. Les pakningsvedlegget for dosering.

Skrevet

Ok. Takk for tilbakemeldinger :)

Skrevet

Fanalgin er også ok å ta sporadisk.

Eneste som funker på meg..

Skrevet

Det har vært noe skriverier om sammenheng mellom bruk av paracetamol og at testiklene ikke faller ned i pungen på guttebabiser i avisene i det siste. En del undersøkelser har vist vist dette i det siste.

Dette er vel likevel mindre bivirkninger enn det som er fare ved bruk av ibuprofen (blødninger etc)

paracetamol er fremdeles det medikamentet som anbefales av helsemyndighetene under graviditet.

Skrevet

ny forskning viser til at også paracet kan være skadelig for fosteret. helsemyndighetene anbefalte nok det, men de vil nok gå ut med nye anbefalninger etterhvert. leger anbefaler kun bruk av paracet dersom man har høy feber, da høy feber kan være mer skadelig enn paracet for fosteret. Men det er ingen som anbefaler at man tar paracet, tvert imot er det beste å holde seg unna så langt det går. har man enormt med hodepine smerter burde man kontakte lege først.... dersom ikke vann og kosthold hjelper..... Men paracet en gang eller to i svangerskapet burde vel gå bra:) man skal jo klare å fungere :) men ville tatt max en og så sett ann.. og drukket ti liter vann :)

Skrevet

Ja det er helt ok med paracet selv om du er gravid... Men det er jo selvsagt med dette som med alt annet, måteholdenhet!!

Jeg fikk beskjed av lege og fysioterapaut at det var helt ok at jeg tok paracet for min bekkenlåsning, i stede for å stresse kroppen med uutholdelige smerter når det står på som værst!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...