Gå til innhold

Dere med 4-5 barn, hvilken bil har dere?

M@mm@ til 6 småtroll <3

Anbefalte innlegg

Vi venter nr 5, og har lenge kjent på at vår touran er for liten, men ønsker ikke en gamlere modell enn den vi har. Har luktet på caravelle, men med 8 seter, grei motor (skal dra campingvogn etc), firehjulsdrift osv blir det raskt veldig dyrt..

Hvilken bil vil dere anbefale?

Fortsetter under...

Vi har kjøpt en Caravelle, litt eldre modell, med firhjulstrekk. Den har plass til hele familien (ombygd fra 10 til 9 seter), og har i tillegg plass til bagasjen når vi drar på våre hyppige hytteturer (pulk, ski, etc, etc).

Veldig fornøyd så langt, anskaffet bilen denne høsten, og fjerdemann er ventet på nyåret. Eneste er at bilen er for lang for garasjen vår- men, vi har beholdt den andre bilen også, en fem-seter, så da har vi den i garasjen. ;)

• 2 uker senere...

Min venninne med 4 barn, ( og venter den 5 til sommeren) har Ford Galaxy, og de er kjempefornøyd med den.

Vi skal prøvekjøre Nissan NV200 family nå, og håper den faller i smak. Pris ny er 270.000. for en 7 seter, det er kassebil, men grei plass til bagasje. Vi trenger ikke setene, men bagasjeplassen pga hund...

Lykke til med valg av bil!

• 2 uker senere...

Vi venter vårt 6 barn i april og har Mercedes Vito 9 seter 2005 mod.

Den finnes i 3 lengder og vi kjøpte den lengste modellen ekstra lang så der er god plass til vogn bakerst uten å måtte legge vognen sammen!

Kjøpte den da vi ventet vårt 5 barn i fjor og er veldig fornøyde med bilvalget!

Det er 3 rader med seter og hvert enkelt sette har regulerbar rygg, frem og tilbake funksjon og skikkelige sikkerhetseler!

I tillegg er det god plass mellom seteradene og god plass til barneseter på alle setene, og man kan også ta ut seter etter behov om man evt må ha større lagringsplass eller ikke trenger alle setene!

Den er kanskje litt dyr, men veldig sikker og god og kjøre! :-)

• 2 uker senere...

Vi har en mitsubishi space wagon med 7 seter. Den er i grunn alt for liten, men vi hadde ikke råd til det jeg hadde mest lyst på (Toyota previa). Vi får plass til 4 barneseter, og en flat dobbel vogn, men ikke noe mer enn det. I tillegg er det trangt mellom setene, noe som gjør at jeg MÅ ha 2 barn bakerst siden det ikke er plass til beina på ho på 10 år der. Ønsker meg større bil om noen år. Samtidig er det luksus å ha seter nok til hele familien, det hadde jeg ikke da vi fikk barn nr 4.

Ellers så kunne jeg også tenkt meg caravelle m 8 seter og 4wd, men de er dyre. Samtidig er alle jeg kjenner som har slike biler veldig fornøyde :-)

• 2 måneder senere...

Vi har en ford galaxy, 7-seter. veldig romslig bil, som både er god å kjøre og veldig oversiktlig! ungene sitter høyt og det er god benplass på alle 7 plassene. wolkswagen sharan og seat alhamra er 'samme' bil. Når vi skal bytte den ut vil jeg enten ha lik bil, evn en citroen c8 eller peugeot 807 ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...