Gå til innhold

arghhh!! Halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke at jeg skulle bli plaget med halsbrann nå på slutten!! Det er jo værre nå enn det har vært tidligere i svangerskapet.. TAKK FOR DEEET!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet det er slitsomt, og spesielt viss det utvikler seg til brystbrann. Kast innpå med vann, det gjør jeg og det hjelper meg. Og jeg holder meg unna frukt, kaffi og melk.

Jeg sitter å drikekr lakrisrot-te, det står på den at den skal hjelpe på halsbrann, nå har ikke jeg halsbrann så får ikke testet det ut, men kanskje vert ett forsøk! Jeg drikker den fordi det er mitt siste kjerringrådforsøk på å få i gang fødselen =P

Skrevet

Tips, ligg unna pinnekjøtt! Jeg er ikke plaget med halsbrann, men fy søren så halsbrann og oppstøtt jeg fikk etter pinnekjøtt middagen

Skrevet

Kjøp Gaviscon! De har det på reseptfritt på apoteket og det er helt fantastisk! Tyggetablettene smaker ikke særlig godt, men ikke så alt for ille heller.. Og de fungerer superbra! Jeg har kjøpt en pakke med 120 tabletter i Sverige og knasker en del hver dag :) Mye billigere i Sverige, hvis du har mulighet til å handle der..

Skrevet

Link smaker mye bedre enn Gaviscon :)

Men ingen av de har funket på meg :/

Skrevet

har Gaviscon og det har hjulpet frem til nå, men nå 2 uker igjen av svangerskapet har halsbrannen nådd nye høyder.. de hjelper, men kun opp mot 15 min.. spiste mandler isted, og det hjalp.. Synes at magen kan synke og at denne plagen bare kan forsvinne, men har mistet troen, må vel bare føde istedet da.. ;);)

Skrevet

Jeg suger på halslinser natterstid, og det fungerer bra. Viktig å holde de i munnen, slik at man svelger halslinsespytt. Kjempeeffektivt.

Skrevet

Jeg drikker vann for å roe det ned, i mengdevis. Gaviscon funker ikke, og jeg trodde melk funket, helt til jeg sluttet med det. Melken lindret det bare en liten stund hos meg.. Ellers unngår jeg alt som har med syre å gjøre.

Skrevet

Var forerdelig plaget sist.

Begynte med lovehearts, fungerte en stund. Etterhvert gikk jeg over på milkshake. Det virket på dagtid, men når ettermiddagen kom var det bare samarin som tok knekken på den. En porsjon når jeg la meg og ofte en natta også. Det var forferdelig, men overlevde utrolig nok. Gaviscon og sånn hjalp ikke.

Ut kom en baby med hestehale...

Skrevet

Det er veldig variabelt hva folk reagerer på. Jeg var veldig plaget uansett hva jeg spiste. Så kjøpte jeg flytende Gaviscon på apoteket og det hjelper godt! Det er heller ikke farlig å ta i "store mengder" Så du kan legge et større "lokk" over magesekken og oppstøtene enn med en eller 2 tbl av gangen :) Link bør man ikke bruke når man er gravid! Det funket i alle fall for meg :) Og jeg er gla for at jeg kan spise "hva jeg vil" når jeg går advent og jul i møte :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...