Gå til innhold

Dag-soving 4 uker.... Trenger sårt tips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er litt rar... Hun sover kjempefint fra 8 om kvelden til 8 om morningen, med unntak av spising selvfølgelig.. spiser ca 20:00, 23:30, 02:00, 05:00 og 07:00.. Spiser og sovner straks igjen - en drøm!!

På dagen er hun et MARERITT!! Urolig hele dagen, gråter, knirker og klager.. Jeg bruker så mye tid og energi på å få henne til å sovne, men hun sover i max 25-30 min.. Våkner opp like misfornøyd..

Nå f.eks er kl 18:00, hun har vært våken i 10timer, med unntak av 2 lurer hvorav hver på 30 min.. Dette kan da ikke være normalt???

Please hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette høres akkurat ut som min lille gutt på 5 uker. Sover kjempegodt om natten men har bare korte blunder på dagen. Blir selvfølgelig overtrøtt og vil hvertfall ikke sove da, i tillegg har han en del luftplager om dagen.

Men de siste par dager har vært supre :) startet med fennikel te til han og det ser ut til å ha hjulpet. Plutselig sover han lenge opp til tre timer pr gang og er kun våken 1 time mellom hver økt. Han har litt lengre våkeperioder på kvelden.

prøver også på å la det gå lengre tid mellom ammingen, selv om det er hardt, da jeg tidligere har stukket puppen i munnen på han når han har sutret. Så etter anbefaling fra legen, lar vi det nå gå mellom 2 og tre timer mellom hver amming, er selvfølgelig lettere å få til når han sover lenge.

Så det er sikkert en kombinasjon av at han ikke er overmett og virkningen av fennikel teen, men virker gjør det :) Håper bare at det fortsetter da :) er jo fantastisk plutselig å ha tid til å feks vaske håret, vet nesten ikke hva jeg skal ta meg til med all denne nye tiden, går nesten rundt meg selv :)

Håper din lille snart finner roen om dagen

Skrevet

Tusen takk for svar! Kjempefint å høre tips.. Hvordan fungerer dette med teen? Du skriver du gir det til babyen? Hvor kjøper man det?

Kjenner meg igjen med å tilby pupp HELE tiden.. Nesten sånn jeg ikke gidder å klipse på BHen igjen, for puppene er ute hele tiden uansett ;) Skal prøve å ikke gjøre det jeg også.... Takk for tipset!!

Skrevet

Lilleloppa mi på 2 mnd er også litt vanskelig å få til å sovne på dagtid, eller dvs hun sovner greit, men våkner som regel opp igjen etter bare en liten halvtime, selv om hun egentlig fortsatt er trøtt. Løser dette ved å la henne sove oppi bæresjalet mitt istedet (Close Baby Carrier), og der sovner hun som regel med en gang, og kan sove flere timer i strekk, mens jeg gjør husarbeid, leker med storesøster osv. Virkelig helt genialt, og min redning denne gangen=)

Skrevet

Takk for svar :)

Har Manduca, men du mener dette fungerer bedre? Hvor har du kjøpt den?

:)

Skrevet

hei, jeg kjøpte det i helsekost, finnes i løs vekt og i te poser, jeg har tepose varianten og på pakningen står det 150 ml vann til en tepose, trekkes i 10 min. har gitt han 2.5 ml 2-3 ganger pr dag.

Her henger puppestellet ute konstant også, glemmer også hele tiden å ta ammeinnlegg på, kjekt når det ringer på døra og man åpner med to våte flekker på ammetoppen :D

Leste forresten et sted her inne at det er noen som blander litt sukker i fennikel teen, ala sukkervann med fennikel, har gjort det noen ganger selv og han elsker der, men gjør det ikke hver gang.

Synes også jeg har lest at det hjelper hvis vi drikker fennikel teen selv også.

Lykke til hvertfall :)

Skrevet

Ja, jeg har også en Manduca, men foretrekker sjal de første månedene, og Close Baby-sjalet er virkelig helt genialt, fordi det ikke krever noe knyting og derfor går superkjapt å ta på seg. Kjøpte mitt på Bæreglede-butikken i Oslo, men det kan også kjøpes på nett, f.eks her;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Grattis så mye med jenta di forresten, jeg husker deg fra Dib sist gang (og at vi møttes på Bergenstoget den sommern;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...