mariabee Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Vår lille jente er nå akkurat en uke gammel og er snill som dagen er lang vi klager for all del ikke. Men lurte litt på hvordan dere andre har d med deres barn - sover de mye om natten? Her er det litt omvendt, veldi rolig på dagtid og sover veldig mye. Så kommer ammingen rundt tolv eller når det evt blir, og da blir det gjerne litt roting og finner ikke roen. Hun sovner fint om hun ligger på brystkassen min eller på pappaens i sengen vår. men finner ikke roen i kurven sin. Virker veldig sulten ut om natten også, vil ha mye pupp. Noen tips her?
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Jenta mi blir 4 uker på tirsdag, husker vi hadde samme greia med henne når hun var 1-2 uker. Men babyene er ofte våkne om natta når de er inne i magen, så de har vel bare litt vanskelig for å snu om på døgnrytmen med en gang. Det har gått over her nå, hun sover som en stein mellom måltidene om natta og er mer våken om dagen. Og ikke vil hun ligge like mye på brystet lenger - for nå vil hun opp med hodet og følge med på verden. Så jeg fant ut at jeg bare fikk kose meg med tiden hun ville ligge inntil og kose med meg, for det går fort over! Grunnen til at hun vil ha mye pupp om natta kan være at vi alle produserer mindre melk på natta enn på dagen. Men ett tips som fungerte her var å ha ett langt kveldsstell som besto av pupp på ene siden, rap, litt mer pupp på samme siden, bleieskift/evt, bading, pupp på andre siden, rap og så nøde den lille til en liten påtår rett før vi la henne i senga. Den lille påtåren var som oftest bare tre eller fire svelg - men akkurat nok til å fylle opp den lille magen så hun holdt seg mett i litt flere timer Dette stellet tok ca 1-1,5t. Lykke til!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 vi har det slik vi også.. sover mye på dagen, og sovner fint på kvelden, men får mat i 12.1 tiden å da skal han bare ligge på brystet, finner ikke roen, kaver mye når han ligger der også, men sover iallefall litt.. har hjelpt dersom han er våken på ettermiddag kveld, da har han sovet bedre om natta, men litt tidlig å holde dei våken ennå, gutten min er 4 uker foresten
mariabee Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2010 tusen takk for tips bruker tid på amming m henne fra før, så får roe ned veldig før vi legger oss for kvelden. Det er jo sant som du sier, hun var veldig aktiv i magen om natten, og hun er tross alt bare en uke gammel enda. Så noe rytme er jo ikke komt. Er bar godt å høre andre som opplever det samme og kjekt å dele erfaringer og tanker
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Veldig vanlig at de nyfødte er urolige og pupper mye på ettermiddag/ sen kveld, sånn har vi også hatt det, og ofte sovnet hun ikke før klokka var nærmere 01- 02. De sliter jo gjerne litt med luft i magen, og siden man har mindre melk på kvelden vil de gjerne puppe oftere og lengre per gang enn på dagen hvor man har mer melk. Litt slitsomt er det jo, men heldigvis går det som regel fort over- og i mellomtiden gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå