Gå til innhold

Sitter her og vurderer til og fra

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På gulvet leker mine to døtre på ni og 3 år, det har det så fint sammen.

Jeg oppdaget i går at jeg er 4-6 uker på vei med min nr 4. Min mann vil ha abort, jeg forstår hans standpunkt med tanke på logistikken (bil, hus, økonomi) og jeg er enig med han i det. Men det er ikke det som er avgjørende for tvilen min/vår.

Det verste er at jeg alltid har helt forferdelige svangerskap med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) og alvorlige nyreproblemer i siste halvdel. Kvalmen gir seg ikke før i 6.mnd og i ett svangerskap var jeg like kvalm hele tia. I det siste svangerskapet fikk jeg flere nyreinfarkt (lokal vevsdød i nyrene). Jeg har brukt tre år på å komme meg etter det siste svangerskapet, og enda er jeg ikke helt i form. Jeg vet faktisk ikke om kroppen min vil tåle et svangerskap til. Men det er noe legen min får hjelpe meg med å avgjøre. Jeg må selv ta valget om jeg vil bære fram barnet eller avbryte nå.

Jeg har mistet et (levende) barn for noen år siden, noe som det har tatt meg mange år og masse jobb å komme gjennom. Så jeg er ikke veldig sterk psykisk og er i tvil om hvordan jeg kommer til å reagere på en abort.

Så nå sitter jeg her og prøver å bestemme meg. Mandag skal jeg til legen og da må jeg ha tatt mitt valg, så får jeg diskutere med han i forhold til om kroppen min tåler det.

Fortsetter under...

Jeg var hos legen tirsdag og fikk en god samtale med henne. Vi snakket om hvilke muligheter jeg har for å kontrollere hyperkvalmen, hvilken oppfølging hun kan i gi i forhold til et vanskelig svangerskap. Jeg har alt begynt med medisin mot kvalmen og til nå virker det lovende. Jeg kan også få næringstilførsel intravenøst om det skulle bli nødvendig. Og hun bestilte time hos gynekologspesialist og urolog, de skal jeg til i dag faktisk. De skal vurdere risikoen i svangerskapet og hva som kan gjøres så tidlig som mulig for å forebygge plagene. Forrige svangerskap endte nesten med nyresvikt så dette blir eventuelt et høyrisikosvangerskap.

Jeg og min mann har kommet fram til at vi skal ha barnet dersom legene gir klarsignal til det.

Og nå er jeg kommet over det verste sjokket og jeg kjenner at jeg håper at legen sier at jeg kan gjennomføre det.

Jeg er veldig glad for at jeg tok den samtalen med legen min, og at jeg nå skal til spesialist. Da vet jeg at en avgjørelse er gjort på så grundig informasjon som jeg kan skaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...