Gå til innhold

Jonas kom 1.desember<3 laaang.... ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jonas kom 1.des kl 03.24. Han var 3750g og 53 cm lang!!

Heeelt fantastisk og nydelig gutt! :)

Var til jordmor mandag 29.nov. Hun kjente på meg og sa at det var 1cm og livmorstappen hadde begynt å krympe;). Var da 6 dager på overtid,så jeg syntes ikke det var så oppmuntrende,men JM sa at det kom til å skje iløpe av uka :)

Etter å ha kommet hjem fra JM murret det en del nederst i magen, men tenkte ikke noe spesielt over det, men utover kvelden begynet murringen å ta seg opp, kjente noe i korsryggen.

Ettersom jeg var førstegangs visste jeg ikke helt hva det var,så brydde meg ikke så mye om det.

Men i 20.00 tia begynte det å kjennes ut som små tak i korsryggen og i 23.00 tia var det alt mellom 3-7 min mellom takene. Hadde da skjønt en stund at det måtte være rier. De var helt greie å komme seg igjennom hjemme, men etter en dusj og misslykket soveforsøk,dro vi til sykehuset i 03.00 tiden.

Ble da undersøkt og satt på ctg. JM synstes ikke riene var så karftige, men vi ble ikke sendt hjem. Vi fikk ett rom der vi skulle prøve å sove.

Sambo sov godt,men jeg doppet av så vidt mellom hver tak..

Hopper litt framover for det gikk seint... i 10 tiden ble jeg sjekket og det var ikke større åpnig,men mormunnen hadde begynt å bli mindre! ettersom riene begynte å bli slisomme, fikk jeg sette meg i badekare og DET var godt!!! fantastisk lindring! lå der i 1,5 t :)

Hopper litt igjenn... Etter vaktskifte, sjekket JM meg og hadde da forhåpning om at det hadde blitt noen cm,men neida...2 cm... dette gikk seint. Ble da bestemt klyster og at jeg skulle få paralgin major,for så å sitte i badekare igjenn. Satte i badekare fra ca.halv 17.00 til 18.00. Da sjekket JM meg igjenn,mne ikke den store forandringen. Pga. tidligere infesjon i SV,skulle jeg ha antibiotika hver 4 t,så måtte opp for å starte med det.

Etter å ha kommet opp av badekaret,satte rien virkelig igang. Var skikkelig intens fra 18.00 tia til 22.00 tia og trodde da at jeg hadde kommet godt igang. Ved sjekk av JM før vaktskifte var den nedslående nyehetn at det var cm,men ingen mormunnstapp igjenn... Ble da bestemt at det skulle settes epidural. Så i 24.00 tiden var epiduralen satt og det var herlige greier. Kjente ingenting, så da ble det spsit litt mat og slappet av :) Drypp ble satt,slik at ting skulle få litt fortgang. I hal 3 tia, begynte jeg å kjenne mer å mer av riene og et skikkelig press mot rompa. Babyen lå veldig langt nede, så det var det trykket jeg kjente. JM spute ofte om jeg kjente en trykketrang,men det gjorde jeg ikke enda. Pluteselig, rundt kl 3, måtte jeg vri meg i en kraftig smerte. Da kom pressetrangen som hivd over meg og Etter som babyen var veldig langt nede gikk det fort. Fra første skikkelige press til det siste gikk det 20 min :) intens,men godt på ett vis :)

Pga. dalende hjerterytme,ble jeg klipt og fikk ett par rifter, men kjenner ikke så mye til de nå.

Så som oppsummering syns jeg selv dette var en veldig fin fødsel. Litt langvarig (24t),men ikke skremmende! Tror ikke Jonas bli enebarn ;)

Men hadde ikke greid å være så positiv og optimistisk gjennom hele fødselen uten en helt fantastisk samboer og en fantastisk storesøster!!

Takk for meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer og godt jobba !! :))

Har en Jonas jeg også, det er skjønne gutter det.. ;))

Skrevet

Gratuerer så masse! Dette var jo ganske betryggende lesning:) Jeg er også førstegangs og har ikke peiling på hva jeg går til (like greit, tror jeg). Hvis jeg får en like fin opplevelse som deg, så skal jeg være fornøyd! Kos deg masse i tiden fremover!

Skrevet

Gratulerer :D Takk for historien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...