Gullis75 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Ååå jeg holder på å bli sprø.... Klarer ikke å la være å tenke på hvor godt det hadde vært å spise litt deilig tørr, støvete sand!! Har lyst å legge meg ned å slikke veien eller ta en t-skei sand fra sandkassa og knaske i meg. Det er så sykt og jeg gjør det selvfølgelig ikke, men du og du så godt det hadde vært! Jeg hadde det slik i forrige svangerskap også og denne merkelige lysten forsvant som dugg for solen i det barnet var født heldigvis.... merkelig fenomen dette her! Samboeren min sier jeg er helt koko når jeg nevner det og det har han vel gjerne litt rett i Jag har faktisk vurdert å kjøpe kattesand i butikken for så å koke den og tørke den i stekeovnen igjen for å være sikker på at der ikke er noen parasitter, men så langt har jeg holdt meg i skinnet. Å skrape pittelitt av fugemassen mellom flisene på kjøkkenbenken har jeg derimot ikke klart å holde meg unna..... men bare pittelitt altså.... og det smakte nam nam Ellers så spiser jeg altfor store mengder link (mot halsbrann) for det gir litt av den tørre støvete effekten. Håper det ikke er farlig for barnet. Har litt dårlig samvittighet... Men nå er det bare en knapp måned til termin (26 desember) så da får jeg prøve å tøyle lystene mine litt til sandhungeren kan byttes ut med spekemat og røykelaks!! Ha en god førjulstid alle sammen!
Snuskomrusk Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Hihihihi, sand av alle ting? Søsteren min hadde i sine to svangerskap helt fanatisk lyst til å spise små tørre klumper med blomsterjord (!), helst så tørre at hun kunne plukke opp en liten jordklump og knuse den med fingrene. Har ennå ikke hatt noe lyst til å putte rare ting i munnen, ei heller med lukter, men jeg ELSKER en spesiell brunfarge, har gjort det siden jeg ble gravid Ser jeg en barnevogn e.l. i den fargen, må jeg virkelig styre meg selv fra å gå bort og slikke på den Videre kan jeg si at jeg selv bruker Link, har søkt dette opp i felleskatalogen og der står at gravide og ammende kan bruke denne. Men kanskje prøve å ikke spise opp en pakke til dagen kanskje? Ser at du har termin dagen før meg, blir spennende dette! Masse lykke til videre
Gullis75 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 Ja kroppen forandrer seg på de merkeligste måter når man blir gravid. Hehe... litt morsomt at man får lyst til å slikke på en farge f eks Nei spiser heldigvis ikke en pakke link om dagen, men kanskje fem seks tabletter.... og nå er pakken snart tom så jeg går en tung helg i møte... hehe... Neida, skal nok gå bra... skal prøve å ikke la det gå for hardt utover fugemassen på kjøkkenet. Eller sanden fra sahara som står og frister i en flaske.... Men jeg tar nok ikke sjangsen på å få i meg noen kamelbæsjparasitter eller andre skumle ting. Hadde det ikke vært for faren for slike ting hadde jeg nok spist opp sandkassa for lengst.... men snart er heldigvis denne galehushistorien over.... for denne gang...
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Haha, slik var min venninne i sine 2 svangerskap. Hun bare måtte ha sand. Hver gang vinden blåste så fikk hun ilinger i kroppen! Hun tok med seg sanden hjem, silte og kokte den. Og spiste den på en eller annen måte. SÅ du er ikke alene om det! Og link skal du ikke være redd for å få i deg. Helt fint for oss gravide! Kos deg med sanden du
solskinn1980 Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Jeg spiser tannkrem.... så har jeg lyst å spise nyvaska klær:-/
babymama88 *på overtid* Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Har så intenst lyst på joho sjokolade som fantes då jeg var liten, men den finnes ikke lenger og det er ingen like... og jeg har SÅ lyst å sniffe whitesprit!!! Men det er jo ikke bra..:-p hehe Lo sykt av "må ha sand"! Hadde vi ikke vert gravide, hadde vi nok blitt innlagt på psyk :-p Haha
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 hahhahaha, jeg tror jeg flirer meg ihjel det var en spesiell dilla må jeg si Godt at det snart er overstått da
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 hvor sprøtt:P hehe vet ikke hva jeg hadde gjort vis jeg så ei høygravid dame sitte i ei sandkasse å spist sand! hehe har aldri hørt om sånt før! hva i all verden får man til å få sånne lyster? d er jo helt sprøtt:P heldigvis har ikke jeg fått noen lyster eller bare må ha:) d var veldig artig å lese da:D hehe
Gulljentene Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 Signerer sushi86!!! Takk for en god latter! Og er veldig glad for at jeg ikke har fått lyst på sand eller nyvaskede klær Snart er galskapen over heldigvis!
KmammaK Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Har du prøvd å knuse lovehearts? Var ei som sa det var litt sånn "støv effekt" av! Hihi:)
Gullis75 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. desember 2010 Ja det er helt galskap alt man kan få lyst på i graviditeten! De første månedene var jeg hekta på nektariner, men nå på slutten er det altså sand som er tingen. Det er et merkelig fenomen dette her og jeg er veldig glad det snart er over så jeg kan tenke på litt andre ting enn sand. Hadde folk rundt meg visst hvor mye jeg tenker på det hadde jeg nok blitt stempla som smågal ja... Lovehearts liker jeg ikke så godt og har nok ikke helt den konsistensen som jeg er ute etter... litt fine støvete sandkorn som knaser godt i munnen derimot hadde vært noe... namnam
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 hehe d er så sprøtt! ikke lovehearts,men sand:P haha d er så artig å høre sånt! uff...hvordan fant du egentlig ut at sand var tingen? har du spist d? eller hørte du hvordan sand knaste å fikk så lyst på d? hehe:D
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Hehe, sand faktisk.. Den var ny.. Jeg er hektet på salmiakk jeg da :-/ Skulle gjerne vasket klærne mine i salmiakk og brukt det som parfyme, men da spørs det vel om ikke jeg hadde fått grusomt vondt i huden.. Ellers elsker jeg lukta som er inne i tunneller, kjellerlukt, dieseleksos fra kalde biler og bensinlukt.. Ikke akkurat sunne og fornuftige lukte-dillaer, hehe...
G <3 C Skrevet 6. desember 2010 #15 Skrevet 6. desember 2010 Akkurat likt som meg! Eller jeg hatet kjellerlukta frem ti nå nylig. Nå er det bare digg. Salmiakk, grønnsåpe, zalo, og alt av vaskemidler, nam. :-) (har ikke spist det da, men det er ikke langt unna..')
3 små skatter Skrevet 18. juli 2012 #16 Skrevet 18. juli 2012 Kjempe gammel tråd som jeg fant når jeg googlet...MEN må bare si at jeg har det helt på samme måten. Har så lyst på sand at jeg holder på å dø. Vi har lagt skifer ved peisen de siste dagene og jeg måtte bare bort å slikke litt på fugemassen...
Drammensjente Skrevet 18. juli 2012 #17 Skrevet 18. juli 2012 Ha ha, jeg spiste sand med både nr en og nr to Denne gangen er det veggen i kjelleren som får gjennomgå Deilig murpuss.....
*Ninnin* Skrevet 18. juli 2012 #18 Skrevet 18. juli 2012 Hehe så morsomt å lese, jeg har ikke hatt andre diller enn sjokomelk og grønne epler i en periode. Men i dag tok jeg meg i å sniffe en banan! gud og godt den lukter, og veit den er god haha! men med sv.dia så er det litt mye sukker i den. sikkert det som får enn til å ville ha! alt man ikke bør eller kan få
3 små skatter Skrevet 18. juli 2012 #19 Skrevet 18. juli 2012 Spraylakkerte en ramme nå i stad og syntes plutselig det luktet så sinnsykt digg også....snåle greier.. Og sand greia mi er helt enorm altså. Ligger og tenker på sand om natten, vet jo at jeg har litt i hagen..he he
*lille blomst* Skrevet 19. juli 2012 #20 Skrevet 19. juli 2012 Hehe så morsomt å lese, jeg har ikke hatt andre diller enn sjokomelk og grønne epler i en periode. Men i dag tok jeg meg i å sniffe en banan! gud og godt den lukter, og veit den er god haha! men med sv.dia så er det litt mye sukker i den. sikkert det som får enn til å ville ha! alt man ikke bør eller kan få Hehe, jeg også har hatt dille på sjokomelk og grønne epler! Grønne epledilla har vart helt fra midten av 1.tri til nå, men de to siste dagene har ikke det grønne eplet smakt så godt som før... så lurer på om jeg er "over" den dilla Utrolig rart egentlig, spiser aldri grønne epler til vanlig! hehe Men ikke noe sand for meg altså, men har merket at visse ting lukter godt. Mye som lukter vondt også gitt! mange antidiller også!
Lea-Pea Skrevet 19. juli 2012 #21 Skrevet 19. juli 2012 Kjenner meg såååå godt igjen. Jeg også har så lyst på sand at jeg dør snart. Men kattesand frister ikke, har katt. Men sanda i sandkassen, til stedatteren min.....den hadde smakt sååå digg. Har dilla på på kjeller/råtelukt også, og gummi. Ytterdelen av dusjslangen gikk av og gummislangen kom til syne. Det luktet på himmelsk at jeg har ikke kjent bedre. Så røk den gummien...hva tror dere jeg gjorde. Jeg gikk rundt å sugde på slangen...herregud, jeg må flire av meg selv også. Samboeren bare rister på hodet og mener jeg er glal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå