TillaMaria81 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Gutten min har i det siste begynt sutre endel. Før kunne han ligge på gulvet og leke lenge av gangen, mens han nå begynner sutre etter 5-10 min og ser opp på oss når han gjør det. Han har også en dårlig vane med å våkne på natten i 2-3 tiden og ligge sutre en time el halvannen. Det jeg lurer på er om vi skal overse han fordi det kun er en oppmerksomhetsgreie, eller om han bør tas opp/stimuleres mer? Han er seks måneder om en uke... Noen med erfaringer eller som vet?
FanteGuri Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 En baby på 6 mnd trenger mye oppmerksomhet, kos og stimulering. På dagtid ville jeg derfor brukt enda litt mer tid på å leke og kose med babyen. På natta kan man godt overse sutringen, bare gi ham smukken e.l, hvis det ikke er at han er sulten da?
Belle85+Aprilgutt10+Maispire12 Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Første som slår meg er tenner. Gutten min var skikkelig sutrete i 4-5 dager før tennene kom opp. Skulle bare være i armene og kose hele natten. Kjente ingenting i munnen mens det pågikk, men plutselig en dag så var det noe skarpt i munnen
TillaMaria81 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2010 Hm, tror ikke det er tenner, for han har vært sånn i et par uker snart..! Men bra med tips:)!! Blir jo kanskje at han kjeder seg når vi er inne i kulda også, jeg vet ikke? Pleide jo ta han med ut på tur før, men er jo så kaldt nå.
LittLykkelig Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Min har plagdes med tenner av og på i 3 mnd før de dukket opp.. Da er han veldig sutrete. Smør dentinox på gommene og se om han gir seg da. Tror uansett ikke du burde overse han, han har jo et eller annet behov han gir uttrykk for..
Celeste85 Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Akkurat slik var vår datter også. Hun blir 7 mnd den 13 desember. Det som gjorde stor forskjell hos oss var at hun begynte å legge seg halv sju. (Vi la henne litt senere før) Nå sover lille pus bedre og er mindre sutrete på dagen:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Jeg synes det er altfor tidlig å begynne å tenke i de baner allerede, og synes man skal gi små babyer all den oppmerksomhet og kos de måtte ønske- de gråter jo av en grunn, f.eks at de trenger litt nærhet eller en bekreftelse på at du er der og passer på.
EgG Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Jeg tenker tenner med en gang! Jeg ville kanskje prøvd å overse i kanskje 2-3min, men ikke mer. Spessielt ikke på natten. I 6mnd alderen er det veldig vanlig at babyer begynner å drømme mer, da også mareritt. Kanskje har gutten din mareritt og trenger litt kos fra mammaen sin? Snuppa mi strevde med mareritt i den alderen, men hun våknet ca 1 time etter hun hadde sovnet om kvelden. Hyl skrek og måtte tas opp for å roe henne ned. Men så var det greit igjen. Dette pågikk i ca 1 mnd og da hadde også to tenner kommet. Har hørt at det er en sammenheng der, men jeg vet ikke...
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Å overse når han sutrer er det samme som å overse partneren din når han snakker til deg. Gråt og sutring er jo eneste måten babyen kan kommunisere på, tenk deg om du ikke kunne uttrykke dine egne følelser med språk og de rundt deg bare overså deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå