dragoline Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Min datter har blitt 8 mnd. og føler hun spiser som en fugl unge. Hun kan nekte å spise når jeg prøver å gi henne, hun vil putte inn maten selv. Men føler ikke hun får i seg nok. kl.6.00 ca. pupp 09.00 skive og melk halv skive og litt melk 12.00 grøt 1-2 spiseskjeer som jeg blander i vann 16.00 middag kanskje et halvt glass 18. skive og kl.19.00 melk 1-2 skiver og litt melk Får ikke i seg mer en 20-40 ml melk pr gang. Hun har gått ned på vekta så vet at hun får i seg for lite. Veide 7600 sist hva veier deres. Hun er meget aktiv, oppe å går fra sofa til bort. kryper masse og sitter aldri i ro. Men da skulle hun jo egentlig ha spist mer mat og ikke mindre. Dette er mitt 3 barn og har ikke hatt problem med de andre. Noen som har noen gode tips for å få henne til å ete mer??
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Hei! Har en gutt her på åtte mnd,og han spiser omtrent det samme som jenta di,tilbyr min litt vann,banan eller fruktpurre i mellom måltidene innimellom men ikke hver dag og noen dager tar han bare en flaske melk til lunsj.Vår gutt veier nå 7900g og er 71,5cm og også meget aktiv som din her.Helsesøster sa det ikke var noe farlig at han hadde flatet litt ut på vekt kurven i forhold til vekst kurven så lenge han går opp i vekt. Alle barn er forskjellige,her er det også barn nr3 men ingen av dem har vært like selv om de var så å si like ved fødsel;-) Hvet ikke hvordan det er med jenta di men gutten vår dytter vekk maten/flasken eller spytter ut når han er mett og ikke vil ha mere. Lykke til!!!!
Bustehue Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Hei! Gutten min er 8 mnd den 6. desember. Han spiser det følgende i løpet av et døgn: ca. 7.00: pupp, grøt (nesten en hel porsjon, noen ganger en halv), fruktmos ca. 10.00: pupp, fruktmos m havregryn (ikke så mye) ca. 12.00: en brødskive m pålegg eller et halvt glass m lunsj/middag eller eventuelt det samme som meg hvis jeg spiser babyvennlig lunsj. litt frukt her også. 14.00-15.00: Middag (enten glass eller mos av det vi spiser). Frukt til dessert. 18.30: Kveldsgrøt Han veide 9550 på siste kontroll. Det er en måned siden, så jeg regner egentlig med at han har bikket 10 kg nå. Kjenner i rygg og armer at han har blitt tyngre... Hvis han blir sulten mellom middag og kvelds får han litt pupp/skive/mme eller noe annet. Han får tilbud om vann som drikke til alle måltider i tillegg til mm/mme. Slet lenge med å få i han mat, gikk lenge på bare mm og gikk ikke opp i vekt som han skulle. Hadde jo lest at hvis jeg ville fortsette å amme måtte jeg gi pupp først.... Jeg begynte tilslutt å tilby mat først hver gang han var sulten. Pupp fikk han etterpå. I tillegg prøvde jeg å mest gi han det han likte best. Han likte godt brødskiver, så da ga jeg han brødskiver. Kan se ut som at jenta di også liker brødskiver? Det løsnet sakte men sikkert etter jeg begynte med dette. Nå spiser han alt, han faktisk blitt et lite matvrak.. Lykke til, det løsner nok snart skal du se. Jeg vet hvor frustrerende det kan være...
dragoline Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2010 hei og takker for svar. Skal studere begge svarene og se hva jeg kan forandre på. Kanskje jeg skal tilby litt mer frukt og yoghurt ser jeg. Godt å høre at andre også synes det er litt vanskelig. Eller har vært. Selv om vi egentlig vet det er flere der ute, er det litt vanskelig å tro på:-) Hun var veldig lubben som baby, så det jevner seg vel ut nå. Godt tips å gi mye av det de liker. Har bare tenkt at de trenger mye variert, men gjør nok ikke det. Føler det er min første og ikke nr. 3 hehe.
Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Frokost: pupp på senga 8:00 ca Brødskive 1stk Lunsj 2dl med grøt 200ml mme 12:00 ca Middag: Et helt middags glass og vann Kvelds: 2dl grøt 200 mm mme Om han blir Skøyen mellom måltidene gir vi han frukt og vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå