Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe meg.. Var på julebord i går, og det var satt av en time til mingling før middagen. Jeg hadde spist litt på forhånd, så jeg var ikke sulten.Men ble plutselig veldig ubekvem og varm også gikk alt i svart og jeg fallt...Er det noen andre som har opplevd det? Heldigvis fallt jeg på ryggen så lillegutt har forhåpentligvis ikke kjent så masse av dette..Noen som vet hvorfor det skjer? Er 23+6 i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har helt sikkert gått fint, men det er faktisk værre å falle på ryggen enn magen. Ville ringt jordmor eller lege for å høre, men alt er helt sikkert bra :o)

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende på toget for ikke så lenge siden. Klarte heldigvis å komme meg ut i kulda og få meg frisk luft før jeg svimte av. Ekkelt å ikke ha kontrollen :(

Bare ring legen/jordmor du, så slipper du bekymre deg.

Skrevet

Det du beskriver er et blodtrykksfall, noe som mange gravide har i ny og ned under svangerskapet. Typiske symptomer er svimmelhet, kvalme, trykk i hodet, svetting når dette kommer. Blodvolumet vårt har nå økt til det dobbelte og det tar lengre tid for kroppen å få alt blodet til å passere rundt. Mange kvinner opplever derfor å få lavere blodtrykk når de er gravide. Jeg hadde dette selv første svangerskap noen ganger. Om det skulle skje igjen så sett deg ned og legg hodet i fanget(så blodet går opp til hodet) eller legg deg ned med bena høyt. Fryktelig ubehagelig når det står på men helt ufarlig!

Få lege eller jordmor til å måle blodprosenten din, det kan jo også være at du har litt lite med jern. Det er vanlig at man mister mer jern utover i svangerskapet.

Lykke til videre og kos deg med den lille :)

Skrevet

Jeg er ofte på vei til å besvime. Lydene forsvinner, begynner å svette, små kvalm, og synet begynner å svikte. Kjenner jeg de symptomene så hjelper det å drikke litt eller spise litt. Så har alltid med meg noe for å få opp blodsukkeret. Ikke opplevd det før nå når jeg er gravid. Er i uke 23 og hatt det slik siden uke 22- Legen min mente det var normalt. For alle blodverder og slikt er normalt. Men sjekk med legen er nok aldri dumt. Og ha med deg noe som kan øke blodsukkeret raskt,som du kan hive innpå når du kjenner symptomene,så slipper du å gå i bakken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...