Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her fylte snuppa 7 mnd i går og jeg føler hun er "milevis" bak der hun burde være nå. Hun er nok ikke det, men jeg føler jeg ikke får med meg noe. Nr 2 er sannerlig anderledes enn nr 1.

Uansett, hun har begynt å øve seg på krabbing, dvs, rompa stikker i været. Hun har såvidt skjønt hvordan hun kan rulle fra mage til rygg, men det ble visst med de to gangene.

Bortsett fra det spiser hun (knapt) to grøtmåltider om dagen, hun har fått et middagsglass en gang, men vi bør vel trappe opp her snart.

Hun har begynt å våkne om natten for mat nå etter å ha sovet rundt siden fødselen. Og klokken 06.00 er det morgen, da kvekker hun som en gås og vekker alle.

Hvordan er deres 7 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette lurer jeg også på, siden jeg også føler at jenta mi er litt treg i utviklinga sammenlignet med andre. Hun er 7 mnd i dag. Hun snur seg noen ganger fra mage til rygg, men det virker ennå ganske tilfeldig (hun tipper). Fra rygg til mage har hun ikke kommet seg selv ennå, men hun vrir seg veldig langt over på sidene, så det er vel et spørsmål om tid før hun skjønner at det bare krever litt til å snu seg. Hun er sterk i ryggen, og strekker seg høyt opp (push-ups ;p) og "flyr" på gulvet med armene og beina løftet. Roterer også i sirkel på magen for å få tak i leker.

Når jeg skrev dette nå så synes jeg nesten hun kan mer enn jeg trodde. Men altså, lite rulling og ingen kryping ennå.

Hun spiser to grøtmåltider om dagen (frokost og kvelds), frukt på formiddagen og halvt middagsglass i 2-tida. Vi har også slitt med at hun var våkna mer om natta i det siste, i tillgg til at hun har vært ganske uinteressert i mat på dagen. Hun har jo vært vanskelig å amme en stund, siden verden er så spennende. Så det virka som hun tok igjen all melka på natta. I samråd med lege på HS begynte vi rett og slett å "nekte" henne noen av melkemåltidene på natta. Far tok henne og byssa, ga vann og smokk. Det retta seg opp ganske raskt, appetitten på dagen tok seg opp, og nå får hun mat to ganger pr natt (en gang når jeg legger mer og en gang i 3-tida).

Her er det også morgen kl 6. Herlig ;) Dette ble en lang avhandling gitt. Håper å høre fra flere 7-månedersmammaer.

Skrevet

Her blir snuppa 7 mnd på tirsdag.

Kjenner meg igjen det med morgenen, her er det morgen presis klokken 6, lys våken jente har jeg da:) Men det har først begynt den siste tiden.

Jenta mi har allerede rullet begge veier en god stund og det er nesten umulig å holde henne i ro. Hun trekker beina opp under seg og klarer å åle seg litt frem slik. Har funnet henne på gulvet noen ganger, da har hun ålt seg ut av lekematta. Hun følger godt med og strekker seg etter absolutt alt. Hyle har hun også begynt, som en sånn tullelyd fordi jeg bruker å le når hun lager slike lyder:P Hun smiler og ler og prater nesten hele tiden nå. Er ikke i nærheten med å sitte, men det er forsåvidt greit, for det kommer hun til å gjøre nok av i løpet av et helt liv:)

Hun har også begynt å holde på sine egen føtter.

Hun spiser kun et måltid om dagen, men vurderer å trappe litt opp.

Skrevet

Etter å ha lest et til svar her kom jeg på at jenta mi også roterer rundt både på rygg og på mage. Hun sparker såpass mye at hun blir rotert rundt når hun ligger på rygg, så det er nok ikke helt bevisst:P

Skrevet

Jeg har en gutt som blir 7 mnd den 15. desember..

Han er utrolig aktiv! Har rullet fra mage til rygg siden 3 mnd 1 uke gammel, og rullet fra rygg til mage i ca 1 mnd..

Han ruller dit han skal, rundt og rundt mot målet sitt..

Kommer seg også rundt i ring på magen for å gripe i lekene sine..

Men han er ikke i nærheten av å krype... Har ikke rumpa i været og prøver heller ikke å komme seg opp når han ligger på magen.

Når han ligger på ryggen derimot prøver han å komme seg opp og han må fått noen sinnsyke magemuskler, for det har han holdt på med i mange mnd.. I vogna tar han tak i sidene og drar seg opp, klarer å sette seg opp i vogna når ryggen er på det nest nederste hakket, men legger seg fort tilbake da dette er tungt..

Drar i sprinklene i senga si og prøver å løfte seg opp..

Han er glad i mat! Spiser grøt til frokost, halvt glass eller ett lite glass med frukt til lunsj (smaker også på brødskive med leverpostei innimellom).. Ett helt middagsglass i halv tre tiden, og grøt til kvelds.. Han får også litt frukt innimellom, jeg skraper banan eller eple, eller han får holde i en stor eplebit alene, har ikke tenner så han suger bare og koser seg.. Har også et sånt lite nett (sånn man får kjøpt på babybutikker og apotek) til å putte frukt i som han spiser av.. Drikker mye vann og synes det er kjempe godt! Drikker vannet fra tutkopp og er flink til å holde i den selv..

Har tidligere sovet nesten hele natten igjennom.. Legger seg 19.00 og våkner nå rundt 03.00-04.00 tiden på natta, oppe igjen rundt halv seks, seks for mer pupp og sover til alt fra halv syv til åtte.. Tidligere sov han alltid til 05-06, fikk pupp og sov til 08.00..

Men etter stilling av klokke i høst og en periode med forkjølese og tett nese er han oftere og tidligere opp om natten :( Til tross for mere mat.. Huff, håper det er en fase! Som går fort over!! :)

å hoi! dette ble langt :) Ser det er jo mye gutten min kan!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...