LilleKlompen Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hadde eggløsning i dag, og i morgen skal vi ha en fest. Og jeg lurer da på hvor dumt det er av meg å ta meg et glass vin eller to?
MissRuffo Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Jeg personlig tror ikke det er noe problem og drikke da du har eggløsning. Jeg drakk sist gang jeg hadde det, og jeg tror jeg er gravid nå. Og er venninne av meg ble gravid da hun var full. Kan ikke gi deg mer konkret svar enn det, men tror ikke det skal skade i det hele tatt=)
Måne66 *gravid* Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Så lenge du holder deg til et glass eller to er det kanskje greit men en undersøkelse jeg leste viste at de som drakk alkohol i prøveperioden og tidlig i svangerskapet reduserte sine sjanser for graviditet med hele 30 %. Det sto ikke noe om hvor mye de drakk men jeg bestemte meg like godt for å droppe alkoholen for en stund. Nå holder riktignok jeg på med IVF og hvert forsøk koster meg rundt 40 000 kr så da blir man jo litt opptatt av å legge alt best mulig til rette.
dincene Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Jeg også synes at det 1 året kan jeg like godt droppe alkohol. Det sies jo også at 6 mån før et barn er "laga" skal man prøve å ungå alkohol
LilleKlompen Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2010 Godt med litt andre synspunkter. Jeg tror selv at det ikke hadde skadet med et glass vin eller to, men på en annen måte så kan man ALDRI være helt sikker, så da droppa jeg det helt nå i helga, så krysser jeg fingrene så hardt jeg kan frem til mandag og IKM. Men har desverre en lutealfase på bare 8-9 dager :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå