februarnusk Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jenta mi som nettopp ble 9mnd gammel nekter å spise brødskive. Hu brekker seg og spytter ut det. Tåler ikke noen klomper i noe slags mat.. What to do??? flere med samme problem?? noen om har tips til hvordan jeg kan venne henne på brødskive?? har prøvd små biter, litt større biter oppbløtte biter....
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 gutten min på 8mnd er også sånn.. Han brekker seg og skal ikke ha brød! Har ikke så mye tips,trenger de selv, så dytter heller litt på denne i håp om at noen svarer oss:)
EgG Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Hva om dere prøver å dyppe brødet i melk? Kjent smak og brødet blir myere... Prøvd ulike pålegg?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Jenta mi på 10 og 1/2mnd spiser heller ikke brødskive. ikke noe å stresse med bare prøv gjevnlig plutselig så løsner det. Det er min erfaring fra tidligere. Noen barn nekter å spise skive frem til de er 1,5år.
cz77 Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Mini holdt også på med dette. Det jeg gjorde var å bruke ting han likte veldig godt og som sklir godt ned selv om det er litt klumper. Banan for eksempel, blir slimete og fungerte. Begynte med å gi skrapt med skje, og lot det etterhvert som jeg kom innover i bananen og det ble slimete bi litt små klumper. Videre likte han veldig godt alle glass med tomatsaus, så da fant jeg en som var bare litt grovere enn den finmalte han likte. Etterhvert som dette gikk bedre og bedre forsøkte jeg som andre foreslår her, å dyppe bittesmå brødbiter i melk, eller bruke safta i syltetøy som jeg dynket skiva med. Det har gått seg til og nå er han 11 mnd, og det er ikke noe problem lenger. Lykke til :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå